• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 16.11.01, 08:09
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Raudteeühendus Euroopaga võib taastuda

Kuigi kolm aastat tagasi katkes kahjumi tõttu rongiühendus Kesk-Euroopa riikidega, kavatsevad Balti riikide transpordiministrid uuesti reisirongi Tallinnast Shestokaini sõitma panna, kirjutab Pärnu Postimees.
?Balti Ekspress jäi käigust ära reisijate vähesuse ja vagunite halva olukorra tõttu,? meenutas teede- ja sideministeeriumi raudtee osakonna juhataja Jüri Värk.
Uue kava kohaselt peaksid raudteemagistraalil Rail Baltica rongid bussidest oluliselt kiiremini liikuma, nii et senise 22 tunni asemel võib kiirrong Varssavisse jõuda seitsme ja poole tunniga.
?See on kõigepealt poliitiline soov sisse seada raudteeühendus Euroopaga. Seda soosib Euroopa Liit, et vähendada Euroopa riikides maanteede koormust,? selgitas teede- ja sideministeeriumi pressiesindaja Aap Tänav.

Artikkel jätkub pärast reklaami

?Igatahes pole tegemist kommertsprojektiga ja suurt tulu sellest tõusmas ei ole,? lisas Aap Tänav.
Esialgu ei suuda keegi öelda, kui palju raha raudteeliini taaskäivitamine nõuab, sest kolm riiki alles hakkavad uuringuid tegema.
?Kui rajatakse uus raudtee, võtab see ikka miljardeid juba üksnes Eestis,? märkis Tänav.
Uuringud peavad näitama sedagi, kustkaudu on mõttekam rongid Euroopasse saata: kas läbi Tartu ja Valga või läbi Pärnu ja Mõisaküla.
Raudteeameti peadirektori Oleg Epneri väitel võib rahasumma selguda tuleva aasta aprilliks.
MootorReisi ASi juhatuse esimees Hugo Osula ei näe kavandatavas kiirrongiliikluses konkurentsi oma Eurolinesi bussidele, mis inimesi Euroopasse viivad.
?Niisugune kiirrong on hoopis teist liiki rong, mis nõuab erilisi vaguneid ja erilist teed ning konkureerib pigem lennukitega,? rääkis Osula. ?Riik lihtsalt maksab selle kinni, sest piletihinda ei saa lõpmata kõrgeks ajada. See on kallis lõbu, mida rikkad riigidki ei saa endale lubada.?
Osula kahtlustab, et tegemist on ärimeeste projektiga, kes loodavad saada oma käsutusse Euroopa Liidu miljardeid. ?Meie transpordipoliitika toimib ikka väga ärimeeste huvides,? sõnas ta.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 21 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele