• OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • 04.12.01, 12:20

Neljandas kvartalis pole merekaubanduses traditsioonilist tõusu näha

Tänavu neljandas kvartalis traditsioonilist tõusu kaubanduses pole ette näha, ütles ASi Eesti Merelaevandus juhatuse liige Jaan Kalmus.
Kalmus ütles, et kui varasematel aastatel on 4. kvartalis olnud 10-12% vedude kasv nii ekspordi kui impordi suunal, siis tänavu pole seda väiketarbijate osas olnud. Väiketarbijaid nagu jae- ja hulgikaubandusettevõtted ning metsamaterjali- ja mööblitootjad teenindab Eesti Merelaevanduse liinilaevastik.
Suurtarbijad on näiteks ettevõtted, kes veavad laevatäite kaupa kivisütt ja suuremas koguses toorainet ja nende osas on neljandas kvartalis turg aktiviseerunud. ?Seda võib põhjendada varude soetamisega,? ütles Kalmus.
Kalmus ütles, et tavaliselt on vedude koha pealt aastas kõige nõrgem 1. kvartal, sellele järgneb tugev 2. kvartal, siis tuleb tagasihoidlikum 3. kvartal ja siis 4. kvartal, mis ületab 2. kvartalit. Tänavu tuli pärast 2. kvartalit sama tugev 3. kvartal ja 4. kvartalis pole tavapärast aktiviseerumist toimunud.
Meritsi liigub Eestisse ja Eestist välja üle 60% kaupadest. Sellest omakorda poolt teenindab Eesti Merelaevandus.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 24.07.24, 15:46
Eesti inimesed eelistavad suvel üha enam alkoholivaba õlut, siidrit või longdrinki
Käes on suur suvi ning põhiline puhkuste aeg. Ekslikult arvatakse, et soe suveaeg kipub paljudele eestlastele koos alkoholiga mööduma. Aastast aastasse on kasvanud aga just alkoholivabade toodete populaarsus ning seda mitte üksnes suvel, vaid üleüldiselt – kasvanud on nii alkoholivabade toodete hulk kui ka tarbijate nõudlus.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele