Sel aastal osaleb turismiagentuur riigi ja turismiettevõtjate ühisekspositsiooniga 12 välismaisel turismimessil, millest vaid kolmele on riik oma õla alla pannud. Riik toetab sel Eesti firmade osalemist turismimessil Matka Helsingis, ITB Berliinis ning WTM Londonis.
Hotel St.Petersbourg müügidirektor Evelin Bötkeri sõnul on riigi toetus messidel väga oluline, kuna toetus võimaldab ka väiksematel ja väljastpoolt Tallinna ettevõtetel osaleda välismessil.
?Toetuse olulist kinnitab kogemus möödunud aastast, kui riik loobus Moskva MITT-messi toetamisest ning millest tulenevalt otsustas ka Turismiagentuur osalemisest loobuda. Kuna aga ettevõtjad pidasid seda messi ülitähtsaks, tuli kokku grupp turismiettevõtteid Estonian Airi juhtimisel, kes seal messil väga edukalt Eestit esindasid, kuigi kulud olid palju suuremad kui riigi poolt toetatud messidel,? nentis Evelin Bötker.
Lisaks rahalisele toetusele on riigi roll ka koostöö korraldaja ning sihtkoha üldise imago kujundajana.
Messidel osalemise kulutuste suurusjärk on läbi aastate olnud enam-vähem stabiilne 70 000 krooni ringis. Tänavu osaleb hotell eksponendina kolmel rahvusvahelisel messil ? MITT Moskvas, WTM Londonis ja Tourest Tallinnas. Külastame aga peaaegu kõiki meie regiooni tähtsamaid messe ? Matka Helsingis, ITB Berliinis, TUR Göteborgis jne.
Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuse avalike suhete juhi Aili Ohlau sõnul vajab Eesti enda kui turismi sihtriigi tutvustamiseks tunduvalt rohkem vahendeid kui seda on eelarves. ?Kuna aga rahaeralduse otsustab valitsus ja riigikogu, jääb EASil üle vaid täita etteantud vahendite piires riigi poolt antud ülesandeid,? nentis Ohlau. ?
EAS Turismiagentuuri turundusjuht Andrus Nõmme sõnul iseloomustab tänavust turismimessihooaega uued ja huvitavamad lahendused väljapanekute kujundamisel ning lisaväärtuse loomine seminaride ja koolituste kaudu. Kindlasti on oluliseks siinkohal ka Eesti roll Eurovisiooni korraldajamaana ning sellest lähtuvalt kõrgendatud huvi meie vastu. Lisaks kolmele riigi poolt doteeritavale messile on taas messikalendrisse lisatud ka Kopenhaageni, Vilniuse ja Moskva messid, millel eelmisel hooajal Eesti turismitööstus ühiselt ei osalenud.
Helsingi messil tuuakse vastavalt sihtturu tarbijate vajadusele silmapaistvamalt esile Eesti erinevaid piirkondi. Berliini ja Göteborgi messide ajaks soovib EAS Turismiagentuur uuendada Eesti turismi väljapaneku põhilist kujunduskontseptsiooni, mida rakendatakse ulatuslikult juba hooajal 2002/2003. Kasutusele võetakse ka väiksemate kuni 20 ruutmeetrit väljapanekute tarvis kergkujundusstendid.
TÕNU STEINBERGI
Hotell Strand turundusjuht
Välismessidel osalemine on sel aastal koos kulutustega enam kui kahekordistunud. Kui eelmisel aastal kulutati ca 30 000 krooni, siis tänavu juba ca 70 000 krooniga. Hotell Strand osaleb neljal rahvusvahelisel turismimessil. Erinevalt möödunud aastast osaleme esimest korda ühistendiga Göteborgi ja teist korda Peterburi turismimessil. Möödunud aastatel polnud turusituatsioonist lähtudes mõtet nendele messidele ise kohale minna. Rahvusvahelisel turismimessil pakub Strand peamiselt konverentsiteenust ja lõdvestavat puhkust koos iluprotseduuridega.
ANDRES HUUL
Estonian Holidays tegevdirektor
Estonian Holidays on oma messikulusid vähendanud, nii osalemise vähendamise kui ka logistika parema korraldamise kaudu. Ka tänavused messikulud jäävad möödunud aasta enam kui 215 000 kroonile alla. Tänavu osaleme stendiga kolmel messil ? Berliini ITB, Genfi EIBTM ja Londoni WTM ning umbes viiel messil külastajana. Kokkuhoiu otsused on olnud tingitud muutustest konkreetsel turul. Näiteks ei ole me Venemaa majandusolukorra tõttu kolmel aastal osalenud Moskva messil MITT ja Peterburi messil CIS Travel Market. Vahelduva eduga osaleme Rootsis Göteborgis messil TUR ? pärast kolmeaastast osalemist peame praegu teist aastat vahet ning ootame huvi kasvu.
TAURI SUMBERG
Hermann Reisid AS juhataja
Hermann Reisid on võrreldes möödunud aastaga oma messiplaane kärpinud kahe messikülastuse võrra ehk siis 2001 oli neid viis. Tänavu osaleme ainult kolmel rahvusvahelisel messil - Helsingi, Stockolmi ja Genfi messil. Messil osalemise tähtsus on sõltuvuses ettevõtte arengufaasiga, tegevusalaga, samuti ka kasvutempoga. Hermann Reisid on hetkel stabiilses kasvufaasis, meie puhul messi külastused järgnevatel perioodidel pigem kahanevad.
Hermann Reisid kulutas messidel osalemiseks möödunud aastal kokku ca 150 000 krooni, kulutus sisaldab messi osalemistasusi ja lähetuskulusi. Samas aga sõltub messil osalemiskulu stendi suurusest ja messi toimumise kohast.
TARMO BACHMANN
Reval Hotels müügidirektor
Reval Hotels võtab sel aastal osa neljast suuremast turismimessist ? Helsingi Matka messil, Berliinis ITB ja Genfi konverentsimessil osaleme Eesti ühisstendiga ning EIBTM Göteborgi messil koos SRS-Worldhotels hotelliketiga, Eesti ühisstendis. Lisaks veel väiksemaid messe erinevates sihtriikides, kus osalemine koostöös partneritega. Reval Hotels on keskendunud oma peamistele sihtturgudele ja peamised müügitegevused (messid, müügireisid jne) on suunatud just neile turgudele.
Reval Hotelsi messieelarve on tänavu orienteeruvalt 600 000 krooni. Messidel osalemise summad on vähenenud aastatega.
Seotud lood
Freedom Holding Corp. (FRHC) 2025. eelarveaasta kolmanda kvartali tulud kasvasid aastases võrdluses 57 protsenti ja ettevõte saavutas rekordilise turukapitalisatsiooni 9 miljardit dollarit.