• OMX Baltic0,61%306,9
  • OMX Riga0,00%875,55
  • OMX Tallinn0,57%1 908,44
  • OMX Vilnius0,69%1 189,09
  • S&P 500−0,04%6 112,82
  • DOW 30−0,24%44 603,66
  • Nasdaq 0,04%19 954,37
  • FTSE 100−0,37%8 732,46
  • Nikkei 225−0,79%39 149,43
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%95,69
  • OMX Baltic0,61%306,9
  • OMX Riga0,00%875,55
  • OMX Tallinn0,57%1 908,44
  • OMX Vilnius0,69%1 189,09
  • S&P 500−0,04%6 112,82
  • DOW 30−0,24%44 603,66
  • Nasdaq 0,04%19 954,37
  • FTSE 100−0,37%8 732,46
  • Nikkei 225−0,79%39 149,43
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%95,69
  • 22.01.02, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tarbimismängu miljonid

Kristiine keskuses tegutseva ASi Hypermarket tegevdirektor Peter Ranne ütles, et kui võrrelda sarnaseid ajahetki, mille ainus vahe on selles, et ühel perioodil on kampaania ning teisel ei ole, siis käibe osas on märkimisväärne vahe. ?Käibekasv võib õnnestunud kampaania korral olla kuni 10 protsenti,? sõnas ta. Tema sõnul korraldab Primo kaubamärgi all tegutsev AS Hypermarket aastas 2?3 suuremat kampaaniat, mis vältavad ühtekokku umbes pool aastat. ?Kampaaniate eesmärk on käibekasvatamine läbi traffic?u ehk liikluse tekitamise,? ütles Ranne.
Tema sõnul on raske välja arvutada, kui palju ettevõte tänu kampaaniatele kasu teenib. ?Keegi ei julge seda katsetada, et mis saaks, kui kampaaniaid ei korraldata,? selgitas ta. Samas möönis Ranne, et arvestades Primo eelmise aasta 370 miljoni kroonist käivet ning eeldatavat kasuminumbrit, mida firma veel ei ole nõus avalikustama, siis 5 miljonit kasumit võis tulla ka otseselt kampaaniatest.
Ranne sõnul kasutab Primo kampaaniate korraldamisel rahvusvahelise firma Continuety abi, mis olevat üks maailma suuremaid kampaaniate korraldajaid. ?Meie kampaaniate mõte on selles, et premeerida lojaalseid kliente, mida rohkem ostad, seda rohkem anname tagasi,? selgitas ta punktikogumissüsteemi, kus mingil ajal saavad Primo kliendid osta endale kogutud punktide eest potte, panne, nuge jms tarbekaupa.
Praegu on Primos kampaania, mille käigus loositakse iga päev välja üks klient, kes saab osta endale väikese teleri 99 krooni eest. Sama teler maksab Prisma poodides ligi 2000 krooni. Samas tunnistas Ranne, et loosimine ei ole parim kampaania variant, sest selle puhul ei ole kõik võitjad.
ETK turundusdirektor Kristjan Maaroos sõnas, et oktoobris ning novembris läbi viidud sooduskampaania Selge Sott, mille käigus Maksimarketites kokku tuhande krooni eest asju ostnud inimene sai 100kroonise tasuta ostukupongi, jäi kasumisse. ?Loeme seda korda läinuks,? sõnas Maaroos, soovimata kampaania tulusid ning kulusid mainida.
?Laagri Maksimarketi külastatavus tõusis kampaania ajal 20 protsenti, edaspidi jäi tõus 15 protsendile pidama,? kirjeldas Maaroos kampaania kaudset tulu. Otsest kasumit ei soovinud ta avalikustada. ?Päris miljonites kahekuulise kampaania otsest kasumit ei saa arvestada,? lisas ta.
Eelmisel suvel korraldas jäätisetootja AS Balbiino kampaania, kus viie vahvlitopsi jäätisepaberi saatjate seast valiti välja Opel Astra võitja. Balbiino juhataja Riho Niils ütles, et kampaania oli edukas. ?Otseselt jäime kasumisse, kampaania kulud lõime pika puuga,? sõnas Niils. Juunis-juulis-augustis korraldatud kampaania käigus tuli firmale 43 000 vastust ehk 215 000 jäätisepaberit.
?Väga tõhus ja uus asi,? hindas Niils kampaaniate korraldamist. ?Aga tõmmata joont, kust algas kampaania jõud ning kust maalt suurendas meie müüki soe suveilm, on peaaegu võimatu välja arvestada,? ei soovinud Niils kasuminumbritel peatuda. ?Aga võib öelda nii, et kui kampaania kestis kolm kuud, siis kulud saime tasa esimese kuuga,? lisas ta. ?Tarbijakampaania meeldib inimestele rohkem kui lihtreklaam,? leidis ta.
A-Selveri turundusjuht Riina Ruus ütles, et mullu oli Selveri kauplusteketis kaks suuremat loosikampaaniat, ühe puhul loositi välja perereis Lapimaale, teise puhul olid suuremateks võitudeks kolm arvutit ning kümme cd-mängijat. ?Meie oleme seadnud piiriks kampaaniatega jooksvalt nullkasumisse jääda,? sõnas Ruus, soovimata täpsustada, kas kampaaniad ka kasumisse jäid. Samuti ei soostunud ta kampaaniate kulusid ütlema.
Tallinna Pedagoogikaülikooli reklaami- ja meediaosakonna juhataja lektor Tiina Hiob ütles, et tegelikult on tarbimismängudega kaasa minemine inimeste poolt terve mõistuse järgimine.
?See toimib väga hästi, kui rõhutakse praktilistele vajadustele. Kui inimene tunneb, et ta niikuinii käib seal kohas ostmas, siis võib ju ka edasi käia, kui midagi võitagi on võimalik,? seletas Hiob.
?Hullusega minnakse üha harvem kaasa, tarbija vaatab üha rohkem, et ta endale liigseid asju ei koguks, aga kui keegi endale kasutuid nuge koju tassib, siis on ilmselt tegu juba sõltuvushaigusega, ma arvan, et üks sõltuvuse vorme võib olla ka sõltuvus tarbimismängudest,? sõnas ta.
Kui uue loteriiseaduse eelnõu võetakse praegusel kujul riigikogus vastu, siis hakkab märtsis kehtima kord, kus ka kaubanduskeskustes korraldatava loterii võidufond maksustatakse 25protsendilise hasartmängumaksuga.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 14.02.25, 11:51
SEB: digilahenduste võidukäik ei vabasta ettevõtteid küberturvalisuse vajadusest
Küberründed sagenevad
Viimastel aastatel on pangateenused liikunud hoogsalt digilahenduste suunas. SEB ettevõtete segmendijuhi Maarja-Maria Aljase sõnul kasutab juba pea pool äriklientidest lisaks internetipangale ka mobiilipanka ja erinevaid pangaliideseid.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele