• OMX Baltic1,84%297,63
  • OMX Riga0,3%869,6
  • OMX Tallinn1,71%1 873,52
  • OMX Vilnius0,54%1 149,54
  • S&P 5000,36%6 083,57
  • DOW 30−0,28%44 747,63
  • Nasdaq 0,51%19 791,99
  • FTSE 100−0,29%8 701,83
  • Nikkei 225−0,72%38 787,02
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%100,54
  • OMX Baltic1,84%297,63
  • OMX Riga0,3%869,6
  • OMX Tallinn1,71%1 873,52
  • OMX Vilnius0,54%1 149,54
  • S&P 5000,36%6 083,57
  • DOW 30−0,28%44 747,63
  • Nasdaq 0,51%19 791,99
  • FTSE 100−0,29%8 701,83
  • Nikkei 225−0,72%38 787,02
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%100,54
  • 05.02.02, 14:53
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Bännerreklaami turumaht langes ootuspäraselt

Jaanuaris langes bännerreklaami turumaht detsembriga võrreldes ootuspäraselt veidi üle 1,1 miljoni krooni, jäädes kogusummas 1,8 miljoni krooni piirile, teatas turundusnõukoda.
Turundusnõukoja poolt monitooritavate keskkondade pingereas, olid jaanuaris reklaamikeskkondade esikolmikus ? Delfi 22% turuosaga (detsembris 27%), Everyday.com 19% (detsembris 20%) ning BNS 8% turuosaga (detsembris 8%).
Esikolmikule järgnesid Eesti Päevaleht Online ja Postimees vastavalt 7% ja 6% turuosaga.
Käesoleva aasta jaanuaris tõusis bännerreklaami turumaht eelmise aasta sama perioodi tulemustega võrreldes ligi 30 000 krooni võrra. (jaanuaris 2001 oli kogu bännerreklaamituru maht veidi alla 1,8 miljonit krooni).
Eelmisel aastal samal ajal läbiviidud monitooringus olid jälgitavatest reklaamikeskkondadest esikolmikus: Delfi (turuosa 23%), Everyday.com (turuosa 16%) ja Mega (turuosa 14%).
Jaanuaris avaldas Internetis reklaami kokku 180 firmat (detsembris 208), suurimaks reklaamijaks oli ka uue aasta alguses jätkuvalt Hansapank, kes saavutas ka 2001. aasta kokkuvõttes ülivõimsalt liidripositsiooni, loovutades aasta jooksul esireklaamija koha vaid kaks korda, millest esimesel korral edestas teda reklaamimahtudelt Radiolinja Eesti ning teisel korral Eesti Ühispank.
Monitooringus vaatluse all olevas 23 reklaamikeskkonnas, avaldasid Internetis reklaamijad jaanuaris kokku 3900 reklaamipäeva (bänneripäeva), mis on 1100 reklaamipäeva vähem kui detsembris. Kõikidest reklaamipäevadest, kasutati suurt bännerit 1500 päeval, väikest bännerit 1200 päeval ja 1200 päeval staatilist bännerit. Protsentuaalselt jagunesid reklaamipäevad suuremate keskkondade vahel järgmiselt:
1. Delfi ? 9% (detsembris 9%)
2. Everyday.com ? 8% (detsembris 10%)3. BNS ? 4% (detsembris 5%)4. EPL Online ? 5% (detsembris 7%)5. Postimees - 3% (detsembris 2%)
Turundusnõukoja hinnangul oli jaanuarikuu bännerreklaamituru reaalne rahaline käive ligikaudu 1,2 miljonit krooni.
Turundusnõukoja poolt läbiviidav bännerreklaamituru monitooring sisaldab kõikide Eesti suuremate internetireklaami keskkondade bännerreklaamide mahtusid. Monitooringus on kõikide keskkondade puhul arvestatud hinnakirjajärgsete hindade ja soodustustega, arvestatud ei ole keskkondade omareklaame.
Hetkel on olulisematest keskkondadest vaatluse alt väljas vaid Neti ja Hot.ee, kuna nende keskkondade reklaamimüügi omapära eeldab teistsugust metoodikat.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 06.02.25, 18:49
Analüüs: kulla hind purustab uusi rekordeid ja läheneb 3000 dollarile
Kulla hind kasvas jaanuaris väga kiiresti – pärast mõnekuust külgsuunalist liikumist on kuld nii dollaris kui euros uued rekordid saavutanud. Sellele aitasid kaasa nii turu tugevad fundamentaalnäitajad kui ka Trumpi alustatud kaubandussõda.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Äripäeva TOPid

Tagasi Äripäeva esilehele