• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 05.02.02, 14:53
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Bännerreklaami turumaht langes ootuspäraselt

Jaanuaris langes bännerreklaami turumaht detsembriga võrreldes ootuspäraselt veidi üle 1,1 miljoni krooni, jäädes kogusummas 1,8 miljoni krooni piirile, teatas turundusnõukoda.
Turundusnõukoja poolt monitooritavate keskkondade pingereas, olid jaanuaris reklaamikeskkondade esikolmikus ? Delfi 22% turuosaga (detsembris 27%), Everyday.com 19% (detsembris 20%) ning BNS 8% turuosaga (detsembris 8%).
Esikolmikule järgnesid Eesti Päevaleht Online ja Postimees vastavalt 7% ja 6% turuosaga.
Käesoleva aasta jaanuaris tõusis bännerreklaami turumaht eelmise aasta sama perioodi tulemustega võrreldes ligi 30 000 krooni võrra. (jaanuaris 2001 oli kogu bännerreklaamituru maht veidi alla 1,8 miljonit krooni).

Artikkel jätkub pärast reklaami

Eelmisel aastal samal ajal läbiviidud monitooringus olid jälgitavatest reklaamikeskkondadest esikolmikus: Delfi (turuosa 23%), Everyday.com (turuosa 16%) ja Mega (turuosa 14%).
Jaanuaris avaldas Internetis reklaami kokku 180 firmat (detsembris 208), suurimaks reklaamijaks oli ka uue aasta alguses jätkuvalt Hansapank, kes saavutas ka 2001. aasta kokkuvõttes ülivõimsalt liidripositsiooni, loovutades aasta jooksul esireklaamija koha vaid kaks korda, millest esimesel korral edestas teda reklaamimahtudelt Radiolinja Eesti ning teisel korral Eesti Ühispank.
Monitooringus vaatluse all olevas 23 reklaamikeskkonnas, avaldasid Internetis reklaamijad jaanuaris kokku 3900 reklaamipäeva (bänneripäeva), mis on 1100 reklaamipäeva vähem kui detsembris. Kõikidest reklaamipäevadest, kasutati suurt bännerit 1500 päeval, väikest bännerit 1200 päeval ja 1200 päeval staatilist bännerit. Protsentuaalselt jagunesid reklaamipäevad suuremate keskkondade vahel järgmiselt:
1. Delfi ? 9% (detsembris 9%)
2. Everyday.com ? 8% (detsembris 10%)3. BNS ? 4% (detsembris 5%)4. EPL Online ? 5% (detsembris 7%)5. Postimees - 3% (detsembris 2%)
Turundusnõukoja hinnangul oli jaanuarikuu bännerreklaamituru reaalne rahaline käive ligikaudu 1,2 miljonit krooni.
Turundusnõukoja poolt läbiviidav bännerreklaamituru monitooring sisaldab kõikide Eesti suuremate internetireklaami keskkondade bännerreklaamide mahtusid. Monitooringus on kõikide keskkondade puhul arvestatud hinnakirjajärgsete hindade ja soodustustega, arvestatud ei ole keskkondade omareklaame.
Hetkel on olulisematest keskkondadest vaatluse alt väljas vaid Neti ja Hot.ee, kuna nende keskkondade reklaamimüügi omapära eeldab teistsugust metoodikat.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 22 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele