• OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−1%40 083,35
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,23
  • OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−1%40 083,35
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,23
  • 12.03.02, 13:04
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Fordi uus Hiina tehas alustab tööd tuleval aastal

Ford Motor Co eeldab, et tema uus Edela-Hiinas asuv tehas alustab sõiduautode väljalaskmist tuleva aasta alguses, vahendab Reuters.
98 miljoni dollari (1,75 miljardit krooni) suuruse Fordi ja Chongqing Changan Automobile Co ühisfirma ehitus on ajagraafikust ees ning massitootmine algab tõenäoliselt enne 2003. aasta aprilli tähtaega ütles Ford China pressiesindaja Kenneth Hsu. See sõltub lisaks tehase valmimisele ka varustajate ja müügikanalite tegevusest.
Pressiesindaja sõnul on tehas valmis ja seadmed on paigaldatud. Administratiiv- ja muud lisahooned peaksid valmima lähikuudel.
Ford ütles mullu aprillis, et maksab 50% osaluse eest ühisfirmas 49 mln dollarit (877,1 mln krooni). Tehase aastane toomisvõimsus ulatub 50 000 autoni. Ford pole teatanud, millist mudelit ta hakkab seal tootma.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Analüütikute hinnangul hakkab firma tootma sedaane 100 000 jüääni (216 232 krooni) hinnaklassis müümaks autot kasvavale keskklassile.
Ford on Hiina turule suhteliselt hilja siseneja. Volkswagenil ja General Motorsil on juba mõnda aega tehased Hiinas. Hiina autoturult oodatakse sel aastal 7-10% kasvu 750 000 kuni 800 000 autole.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 16 p 1 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele