Eesti suurima apteegiketi Apotheka leti ees seistes ei või ostja olla kindel, kas ta ikka saab sobivaima ravimi, sest keti juhid mõjutavad apteekreid pakkuma kõigepealt oma koostööpartneritest ravimifirmade rohtusid. Tasuks saavad apteegipidajad ravimikaupmeestelt kingitusi ja preemiaid, kirjutab Postimees.
?Iga Apotheka töötaja peaks olema teadlik Apotheka kontseptsioonist; teadma Apotheka koostööpartnereid; soovitama eelistatult koostööpartneri tooteid,? refereerib Apotheka kodulehekülg juhatuse esimehe Rein Kermese ettekannet ettevõtte 22. novembri üldkoosolekul.
Samas pani Kermes proviisoritele südamele, et apteegiketi koostööpartnerite tooted peavad olema riiulitel eksponeeritud headel positsioonidel ning varustatud sildiga ?Apotheka apteekrid soovitavad?.
Tänavu 1. märtsil Apotheka apteekidesse saadetud ringkirjas tutvustas Kermes apteegiketi uusi ametlikke koostööpartnereid - need on Valioravinto, Vitale XD, Johnson Johnson, Anton Hübner/Medopharm ja Dr Scheffler/Krüger.
Üks varasem ringkiri 2. novembrist õpetas apteekritele ümberkäimist Nycomed SEFA, Oral B, GSK Coldrexi jt toodetega: ?Palun antud toodetele rakendada aktiivset soovitamist ja paigutada antud tooted esiplaanile. Apteekrite aktiivset tööd toetab meediakampaania.?
Tartu Ülikooli farmaatsiainstituudi assistendi Daisy Volmeri hinnangul ei ole Apotheka soovitused eetiliselt lubatavad. ?Tegemist on puhtalt ärilistel põhjustel antud soovitustega, mis ei pruugi lähtuda patsiendi vajadusest või konkreetse preparaadi toimetest,? märkis ta.
Ravimifirmadest koostööpartnerite toodangu eelistamine tõotab farmatseudile ka isiklikku kasu.
Praegu Apotheka apteekides käiv nn Centrumi lojaalsuskampaania pakub Centrumi kaupu kõige edukamalt müüvatele apteekritele võimalust saada auhinnaks ?palju erinevaid eksklusiivseid kingitusi - alates föönist juuste kuivatamiseks, lõpetades mobiiltelefoni või televiisoriga?.
Sellise meelehea teenimise võimalusi avaneb apteekritele pidevalt. Meelehea vorm võib varieeruda alates kommikarpidest, millega Coldrex ahvatles apteekreid novembris, kuni võimaluseni võita piiramatul hulgal Tallinna Kaubamaja 100-krooniseid kinkekaarte, mida pakkus oktoobrikuus Tallinna Farmaatsiatehas.