Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ajalehtedele algas aasta raskelt

    Kindlalt tõusutrendil on tele-, raadio- ja välireklaam. Ajakirjadel on reklaamikäibed enamvähem eelmise aasta tasemel, pisut isegi plussis. Tugevad kaotajad on ajalehed, kusjuures nende osakaal reklaamiturust on olnud traditsiooniliselt kõrge, ligi 50, mullu ? 48. Esimesel kvartalil alguse saanud languse trendi jätkudes võib see protsent kahaneda 45 allapoole.
    Kui vaadata viie juhtiva lehe (Postimees, Äripäev, Eesti Ekspress, Eesti Päevaleht ja SL Õhtuleht) reklaamimüüki, siis kuudest oli suhteliselt kõige parem jaanuar, mil reklaamimaht langes 6,6 ja halvim ? veebruar, mil reklaamimaht langes 20.
    Kuna mullu oli kõigi aegade parim reklaamiaasta on ka võrdluslatt väga kõrgel.
    Minu prognoosi kohaselt teenisid väljaanded esimesel kvartalil reklaamiraha (ilma barter- ja omareklaamita) järgmiselt:
    Postimees?12,7 mln kr (-7,3),Äripäev ? 11,7 (-8,6),Eesti Ekspress ? 10,2 (-6,4)Eesti Päevaleht ? 8,9 (-11)SL-Õhtuleht ? 6,2 (-3,1).
    SL-Õhtulehe reklaamikäive jäi enamvähem samale tasemele, teised päevalehed kaotasid igaüks ligi miljoni.
    Majanduse üldine areng näib sel aastal jätkuvat Eestis stabiilselt, mis ei peaks pärssima reklaamiturgu. Maailmamajanduse nõrkus on kaudselt kahtlemata mõju avaldanud, eriti psühholoogiliselt. Firmad on reklaamirahade kulutamisel ettevaatlikud.
    Selgelt on kehv infotehnoloogia reklaamimaht, mobiil- ja telefoniside firmad on oluliselt pisendanud aktiivsust seoses turu täitumisega. Näiteks kadusid turult Tietopuhelin ja Mäkitorppa koos oma võimsate reklaamikampaaniatega. Radiolinja seda auku ei täida. Elavnenud on autoreklaam.
    Lehtede reklaamimüügi languse üks põhjus on ka kõrged reklaamihinnad. Minu arust pole lehed ilmutanud piisalt paindlikkust. Kui turg nõuab, siis tuleb hindu ka langetada, mitte ainult tõsta. Kõrgeid hindu püütakse kompenseerida suurema allahindlusega, mis omakorda toob kaasa tõmblemise ja ebaterve konkurentsi.
    Prognoosin, et see aasta ei tule kehvem reklaamiaasta kui eelmine. Näiteks tuleb täiendavalt turule vähemalt 50 mln kr pensionifondide ja valimiste kaudu.
  • Hetkel kuum
5% Klubi, 99% tõenäosusega
Martin Villig võitis Eduka Eesti konkursi oma ettepaneku sisu, mitte isiku tõttu. Tõsi, selle juures on üks konks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Martin Villig võitis Eduka Eesti konkursi oma ettepaneku sisu, mitte isiku tõttu. Tõsi, selle juures on üks konks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Kevadine hinnasula aktsiaturul paiskas ostukohad lagedale
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Olavi Lepp: juht töötab hea tuju nimel
Parima juhi konkursi finalist, Swedbank Eesti juht Olavi Lepp ütleb, et ei usu juhtide tekitatud pinge all heade tulemuste tegemisse. “Kui saabud ohkega majja, siis on midagi väga valesti,” ütleb hea tuju kultuuri pooldav tippjuht.
Parima juhi konkursi finalist, Swedbank Eesti juht Olavi Lepp ütleb, et ei usu juhtide tekitatud pinge all heade tulemuste tegemisse. “Kui saabud ohkega majja, siis on midagi väga valesti,” ütleb hea tuju kultuuri pooldav tippjuht.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Elektriarveid 7000 euro eest: Soome pensionärid müüsid maja maha
Soomlased Reijo ja Tuija Löppönen sõlmisid 2022. aastal elektrifirmaga kalli lepingu, mida ettevõte ei nõustunud pehmendama ka pärast neutraalse poole sekkumist, vahendab Soome rahvusringhäälingu Yle uudisteportaal.
Soomlased Reijo ja Tuija Löppönen sõlmisid 2022. aastal elektrifirmaga kalli lepingu, mida ettevõte ei nõustunud pehmendama ka pärast neutraalse poole sekkumist, vahendab Soome rahvusringhäälingu Yle uudisteportaal.
Poolemiljardiline plaan: Eesti ettevõtted viivad Ukrainas ellu ennenägematut projekti
Kliimaministeerium veab koos Eesti merendusklastriga projekti, mis aitab Ukraina laevastikku ja sadamaid taastada ning Musta merd demineerida. Kui vajalikud 500 miljonit eurot on leitud, saavad Eesti ettevõtjad magusaid tellimusi.
Kliimaministeerium veab koos Eesti merendusklastriga projekti, mis aitab Ukraina laevastikku ja sadamaid taastada ning Musta merd demineerida. Kui vajalikud 500 miljonit eurot on leitud, saavad Eesti ettevõtjad magusaid tellimusi.