• OMX Baltic−0,81%306,85
  • OMX Riga−0,22%867,16
  • OMX Tallinn0,02%2 078,29
  • OMX Vilnius−0,63%1 202,39
  • S&P 500−0,01%5 911,69
  • DOW 300,13%42 270,07
  • Nasdaq −0,32%19 113,77
  • FTSE 1000,64%8 772,38
  • Nikkei 225−1,22%37 965,1
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%87,6
  • OMX Baltic−0,81%306,85
  • OMX Riga−0,22%867,16
  • OMX Tallinn0,02%2 078,29
  • OMX Vilnius−0,63%1 202,39
  • S&P 500−0,01%5 911,69
  • DOW 300,13%42 270,07
  • Nasdaq −0,32%19 113,77
  • FTSE 1000,64%8 772,38
  • Nikkei 225−1,22%37 965,1
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%87,6
  • 11.04.02, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Valitsus ei taha raha merre uputada

Eelmise aasta lõpus Hiiumaa pensionäridega kohtudes kinnitas toona valitsusliitu kuuluv mõõdukas Kalev Kotkas, et kui 8 miljonit krooni dotatsiooni ühenduse pidamiseks veel juurde võideldakse, oleks laevatee käsitletav maantee pikendusena. See tähendab, et reisija ning sõiduki üleveo hind ei tohiks olla suurem sama pika maanteelõigu läbimiseks tehtavate kulutustega.
Võitlus algas. 12. märtsil esitasid neli Riigikogu liiget nn maanteepikenduse eelnõu. Selleks ajaks opositsiooni tõrjutud Kotkas selgitas: ?Riigikogu ei saa tuua meie saari mandri-eestile lähemale ajas või tee pikkuses, küll aga saab ta seda teha rahas mõõdetuna. Eelnõu saamisel seaduseks paraneks saarte arengueeldused ja saarte majanduse konkurentsivõime.?
Kui palju see riigile maksma läheks, seda eelnõu esitajad Riigikogule ei selgitanud.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kas maateepikenduse rakendamine oleks raha asjatu merreuputamine? Tõenäoliselt saaks riik sama summa teisalt kokku hoida.
?Mandriga ühenduse pidamisel maanteepikenduse hinna tagamine parandaks Eesti saarte arengueeldusi ja vähendaks seega teiste regionaalpoliitiliste toetuste vajadust,? selgitas eelnõu algatajaid, keskerakondlane Laine Tarvis hiidlastele.
2. aprillil otsustas valitsus, et ei toetas maanteepikenduse põhimõtet. ?Maanteepikenduse hinna rakendamine vähendab senise doteerimise põhimõtte jätkumisel piletitulu hinnanguliselt 25 miljoni krooni võrra ja eeldab riigieelarves saartega ühenduse pidamise toetuse suurendamist sama summa võrra.?
Valitsuse hinnang pole Riigikogu otsustamisel määrav, kuid suure tõenäosusega jääb neljale riigikogulasele märtri roll ? näe, meie tahtsime parimat, kuid pahad võimulolijad ei saa meie üllast ideest aru. Jääb lootus, et maanteepikendusega tullakse mõne aja pärast taas uuele ringile.
Autor: Urmas Lauri

Seotud lood

Artikkel jätkub pärast reklaami

Artikkel jätkub pärast reklaami

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Artikkel jätkub pärast reklaami

Tagasi Äripäeva esilehele