• OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−1,37%39 934,24
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,11
  • OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−1,37%39 934,24
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,11
  • 23.04.02, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eestit kui brändi ei saa luua kunstlikult

Projekti ?Eesti tuntuks? ebaõnnestumine toetas juba möödunud aasta novembris Kalev Petti poolt väljaöeldut, et kunstlik märk ei tööta. Eesti kui brändi loomine, mis oli ja on projekti vedajate laiem ambitsioon kui lihtsalt märgi loomine, ei saa olla kunstlik. Brändi elemente ei saa otsida ? nad peavad olema (tootel) nähtavalt olemas ning siis taandub küsimus nende fikseerimisele, järjepidevale arendamisele ning maailma viimisele.
Eestil silmnähtavaid ?jumalast antud? või ajalooliselt kujunenud tugevaid märke maailma jaoks pole ning Eesti ressursid ?väikestest asjadest? suure sõnumi paisutamiseks on praktiliselt olematud.
Sellistes tingimustes oleks ainsaks reaalseks teeks unikaalse ja atraktiivse arenguidee ja strateegia loomine Eestile, millest ehk kasvaks välja ka märgid ja millele saaks rajada brändi ehitamise ja arendamise. See on nagu majanduseski ? tugevad brändid tekivad tugevatele ja unikaalsetele toodetele, mille taga on selge strateegia. Kahjuks pole meie poliitilistel jõududel olnud kümne aasta jooksul arusaama sellise strateegia vajalikkusest ega mahti sedavõrd sisuliste küsimustega tegeleda.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Autor: ÄP

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 23 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele