Projekti ?Eesti tuntuks? ebaõnnestumine toetas juba möödunud aasta novembris Kalev Petti poolt väljaöeldut, et kunstlik märk ei tööta. Eesti kui brändi loomine, mis oli ja on projekti vedajate laiem ambitsioon kui lihtsalt märgi loomine, ei saa olla kunstlik. Brändi elemente ei saa otsida ? nad peavad olema (tootel) nähtavalt olemas ning siis taandub küsimus nende fikseerimisele, järjepidevale arendamisele ning maailma viimisele.
Eestil silmnähtavaid ?jumalast antud? või ajalooliselt kujunenud tugevaid märke maailma jaoks pole ning Eesti ressursid ?väikestest asjadest? suure sõnumi paisutamiseks on praktiliselt olematud.
Sellistes tingimustes oleks ainsaks reaalseks teeks unikaalse ja atraktiivse arenguidee ja strateegia loomine Eestile, millest ehk kasvaks välja ka märgid ja millele saaks rajada brändi ehitamise ja arendamise. See on nagu majanduseski ? tugevad brändid tekivad tugevatele ja unikaalsetele toodetele, mille taga on selge strateegia. Kahjuks pole meie poliitilistel jõududel olnud kümne aasta jooksul arusaama sellise strateegia vajalikkusest ega mahti sedavõrd sisuliste küsimustega tegeleda.
Autor: ÄP