Valitsus kiitis teisipäeval heaks eelarvestrateegia aastani 2006, mille kohaselt kehtestatakse alates 1. jaanuarist raskeveokite mootorsõidukimaks. Uue maksu kõrgeim määr on 14 000 krooni aastas.
Eesti Rahvusvaheliste Autovedude Assotsiatsiooni vastse presidendi, Tartu autotranspordifirma ASi Assotrans ühe omaniku Vello-Lembit Teemuski kinnitusel on nad esitanud teede- ja sideministrile taotluse rakendada raskeveokite mootorsõidukimaksu alles siis, kui Eesti on Euroopa Liiduga ühinenud. ?Palume maksustamine edasi lükata, et meie autotransport muutuks veidigi konkurentsivõimelisemaks selleks hetkeks, kui liitume ELiga,? põhjendas Teemusk.
Teemuski hinnangul suureneb Eesti autotranspordiettevõtete maksukoormus uue maksu kehtestamise korral järgmisel aastal kokku umbes 40 miljoni krooni võrra.
Tartu autotranspordifirma OÜ Aatomik-Transport juhataja Andres Sallo sõnul lööb korraga üle kümne veoki eest maksu tasumine neil hinge kinni. ?Et mingilgi moel seda leevendada, võiks veokimaksu koguda hajutatult, näiteks päevamaksuna,? rääkis Sallo. ?Veokitel on ju meerik peal, mis näitab, millal ja kui palju sõidetud.? Sallo andmeil on näiteks Austrias veokitele kehtestatud päevamaks ? 8 eurot.
?Raskeveokite mootorsõidukite maks tuleneb eurodirektiividest,? põhjendas uue maksu kehtestamist rahandusministeeriumi maksupoliitika osakonna otseste maksude talituse juhataja Ivo Vanasaun. ?See maks tuleks kunagi niikuinii kehtestada.?
Vanasauna sõnul sõltub uus otsene maks veoki ja haagise registrimassist, samuti vedrustuse tüübist ja telgede arvust. ?Maksumäär on otseses seoses sellest, kui palju konkreetne raskeveok teed lõhub,? täpsustas Vanasaun.
Mootorsõidukiaktsiisi, mis uuest aastast kaob, peaks tänavu riigieelarvesse laekuma 152 miljonit krooni. Uut maksu, raskeveokite mootorsõidukimaksu planeeritakse järgmisel aastal koguda 50 miljonit krooni. Seega vähendab maksumuudatus laekumist riigieelarvesse järgmisel aastal umbes 100 miljoni krooni võrra.
?See oli poliitiline otsus, et kui tuleb uus maks, siis anda teisest otsas järele,? kommenteeris Vanasaun mootorsõidukiaktsiisi kaotamist. ?Samas on mootorsõidukiaktsiisi puhul mõningaid tahke, mis võivad minna vastuollu Euroopa Liidu üldiste põhimõtetega.?
Seotud lood

11% intressimäär ja kord kvartalis väljamakse: võlakirju saab märkida kuni 22. maini