SASi esimese kvartali maksude-eelne kahjum oli 23,4 miljardi krooni suuruse käibe juures 2,46 miljardit Eesti krooni. Analüütikud olid ennustanud kahjumiks 1,65 miljardit krooni. Mullu samal ajal oli lennufirma 68 miljoni krooniga kasumis.
Firma tulemusi tutvustanud tegevdirektor Jörgen Lindegaard ütles, et kehva jaanuari ja veebruari järel toimus märtsis tulemuste selge paranemine ning aprill näitab juba tõusutendentsi. Ta usub, et firma saab tänavu parema tulemuse kui 2001. aastal, kuid jääb kokkuvõttes ikkagi miinusesse. Varem väljatöötatud säästuabinõude rakendamisega loodab SAS tänavu tulemust parandada 2,9 miljardi krooni võrra. See tähendab muu hulgas veel umbes kahe tuhande töötaja koondamist aasta lõpuks.
Jörgen Lindegaard teatas ka organisatsiooni sisemisest ümberkorraldamisest. Firma jagab oma tegevuse neljaks iseseisvaks valdkonnaks: SAS Airline, Subsidiary & Affiliated Airlines, Airline Related Business and Hotels ning Airline Support. Põhjenduseks ütles tegevdirektor, et see aitab paremini jagada ülesandeid kontserni sees ning paremini arendada kõiki valdkondi eraldi.
Seoses SASi organisatsioonilise ümberkorraldamisega koondub suurem võim taanlasest tegevdirektori Jörgen Lindegaardi kätte ning oma peatsest lahkumisest teatas asetegevdirektor Marie Ehrling, mis tuli turgudele üllatuseks. Rootsi ärilehe Dagens Industri teatel oli sellel teatel halbade majandustulemuste kõrval oluline osa selles, miks SASi turuväärtus kahanes börsil 1,19 miljardi Eesti krooni võrra.
20 aastat SASis töötanud rootslanna Ehrling oli väga tugev maine. Ehrling vastutas kogu SAS Groupi põhiosa, SAS Airline?i eest. Rootsi ärieht ütleb oma juhtkirjas, et just Marie Ehrling on SASi viimaste aastate kriisis aidanud päästa firma mainet rahvusvahelise üldsuse silmis näiteks pärast SASi lennukiga Milanos Linate lennuväljal toimunud õnnetust või SASi ja Maerski kartellisüüdistusi. Lisaks on paljud SASi reformid saanud alguse tema ideedest.
Nagu teistele traditsioonilistele lennufirmadele avaldavad ka SASi piletihindadele survet odavate lendude korraldajad ja eriti Iiri Ryanair, mis jõuliselt tungib Skandinaavia lennuturule. Näiteks tänavu veebruaris tegi Ryanair Rootsi konkurentisametile avalduse, kus ta ütles, et SAS on 50 aastat võtnud liiga kõrget piletihinda liinidel, kus tal on olnud monopoolne seisund. Ryanair väidab ka, et pärast 1997. aastat, kui ta Rootsi lendama hakkas, on SAS järkjärgult hindu langetanud.
Selgelt Ryanairi mõju on see, et SAS pakub oma Rootsi internetileheküljel Stockholmi?Londoni edasi-tagasi piletit 895 Rootsi krooni (1522 EEK) eest. Samuti on seal saadavad suvehinnad 35 linna. Ka SASi Helsingi internetileheküljel on soodsaid pakkumisi. Nii näiteks saab Helsingist Londonisse 2990 krooniga.
SASi Eesti esinduse turundusjuht Katrin Luhaäär ütles, et nende sooduskampaania algab pärast jaanipäeva, kuid internetipakkumisteni läheb veel aega.
Seotud lood

11% intressimäär ja kord kvartalis väljamakse: võlakirju saab märkida kuni 22. maini