Nokia turuosa oli esimeses kvartalis 34,7 ning lõpptarbijatele müüdi 32,5 mln mobiiltelefoni. Mullu samal ajal oli Nokia turuosa 34,4 ning telefone müüdi 33,5 mln. Nokia telefonide müük vähenes esimeses kvartalis 2,9 protsenti.
Gartner Dataquesti vanemanalüütik Ben Wood tõdes, et tulemus on Nokia strateegia tagajärg. ?Nad ütlesid, et ei ole valmis kasumlikkust turuosale ohvriks tooma,? lausus Wood. Wood märkis, et Nokia turuosa edumaa on lähima konkurendi ees küll enam kui kahekordne, kuid ettevõtte domineerimine on andnud konkurentidele selge eesmärgi.
Teise koha omaniku Motorola turuosa kasvas I kvartalis mulluselt 13,6-lt 15,5-le, Samsungil varasemalt 6,2-lt 9,6-le ja Siemensil 8,8-le varasemalt 6,8 protsendilt.
?Aktsiaturg on üha enam mures, et Nokia on sunnitud andma tänavu juba teise müügihoiatuse,? lausus Reutersile Soome maakler.
Lisaks nimetatakse Nokia hinnalanguse põhjustena ka poliitilisi sündmusi, mis ei ole kuidagi ettevõttega seotud. Nimelt isegi siis, kui Nokia hind USAs, mis mõjutab hinda Helsingis, püsib samal tasemel, mõjub dollari nõrgenemine hinnale ikka negatiivselt.
Ka langetab Nokia aktsiat kartus, et Hiina võib mobiiltelefonidele kehtestada USA ja Euroopa Liidu omadest karmimad kiirgusepiirangud. Nimelt kaalub Hiina võimalust, et kehtestab kiirguse neeldumise (SAR) limiidiks 1 vatt kilogrammi kohta, samas kui Euroopas on selleks 1,6 vatti.
Evli Panga analüütik Kari Rinta tõdes, et kui Hiina tõepoolest sellise piirangu kehtestab, suudab seda täita vaid üks Nokia telefon ? 8210.
Mobiilitootjad sõdivad ägedalt Hiina kava vastu, väites, et selline piirangu kehtestamine suurendab kulusid, kahjustab Hiina kiiresti kasvava mobiilisektori arengut ning mõjutab 3G tehnoloogia kättesaadavust ja kasutuselevõttu.