• OMX Baltic−0,27%302,04
  • OMX Riga0,14%871,12
  • OMX Tallinn−0,12%1 986,77
  • OMX Vilnius0,65%1 205,48
  • S&P 5003,26%5 844,19
  • DOW 302,81%42 410,1
  • Nasdaq 4,35%18 708,34
  • FTSE 1000,59%8 604,98
  • Nikkei 2251,77%38 309,62
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%89,98
  • OMX Baltic−0,27%302,04
  • OMX Riga0,14%871,12
  • OMX Tallinn−0,12%1 986,77
  • OMX Vilnius0,65%1 205,48
  • S&P 5003,26%5 844,19
  • DOW 302,81%42 410,1
  • Nasdaq 4,35%18 708,34
  • FTSE 1000,59%8 604,98
  • Nikkei 2251,77%38 309,62
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%89,98
  • 03.06.02, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Klient astus Starmaniga lahingusse

Tänaseks on kaabellevifirma Starman leidnud endale tõsise vastuhakkaja panga juristi Viljar Kähari näol.
Enamik inimesi, kellele firma alusetult viivist arvestaks, lööks arve mõnekümnesendise või mõnekümnekroonise vea puhul käega. Kuid Kähari ei löönud.
?Starman on esitanud mulle juba viis valearvet ning viimased kaks kuud võtnud otsekorralduslepingu alusel minu arvelduskontolt alusetult raha,? väitis Kähari. ?Seda raha keeldutakse tagasi andmast.?
Valearvetes nõutud summad jäävad küll 33 sendi ja 45 krooni vahele, kuid arvete kohta selgituste saamine on äärmiselt vaevarikas ja tülikas, väitis Kähari.
?Väga ebameeldiv on ka see, et sind nimetatakse korduvalt ja põhjendamatult võlglaseks.?
Starmani klienditeeninduse numbril 1770 helistades ning alusetu viivisenõude kohta selgitust nõudes ei osanud klienditeenindaja midagi vastata, jutustas Kähari. Raha tagastamise taotluse peale ainult naeris: Starman ei hakka ometi 33 senti tagasi kandma.
Klienditeenindaja lubas alusetult võetud raha lõpuks siiski ära maksta, ent kolme nädala jooksul pole seda tehtud.
Starmani turundusjuht Henri Treude teatas: tegemist on vaid üksikjuhtumiga, mis tänaseks lahendatud.
Treude sõnul tekkis viivisenõue sellest, et klient tasus arve pärast maksetähtaega.
Starmani klienditeenindusjuht Merike Muhhin väitis kliendile saadetud e-kirjas midagi muud: probleem tekkis Starmani arvutiprogrammi rikkest. Pangale ei saadetud otsekorralduslepinguga maksjate andmeid ning arved jäid sõltumata klientidest tasumata.
Vestlustest teiste Starmani klientidega selgus, et tegemist on tüüpilise murega. Mõned kuud tiksub viivis. Pärast mitut telefonikõnet õnnestub heal juhul arusaamatus klaarida.
Ühel juhul taotles klient mitu korda tasuta elektroonilist arveldamist, ent Starman mitu kuud paberkandjal arve saatmist ning selle eest kolmekroonise teenustasu küsimist.
Mais on tarbijakaitseametile laekunud kolm kaebust Starmani peale. Delfi internetiportaalis vallandus mullu septembris ühe kümnerealise nupu avaldamise järel Starmani kohta kaebuste laviin.
?Loomulik, et suurele hulgale klientidele hea teenuse pakkumine on suur väljakutse,? väitis Starmani turundusjuht Henri Treude. ?Meie saame sellega hakkama. Suure kliendiarvu korral esitatakse ettevõttele ikka pretensioone ja meil on olemas toimiv süsteem, kuidas neid lahendada.?
Turundusjuht lisas, et kliendid pöörduvad Starmani poole väga erinevatel põhjustel. Loomulikult esineb olukordi, kus firma ei saa välja pakkuda lahendust, mis klienti täielikult rahuldab.
Kui Starmani jt kaabeltelefirmade poolt klientidega vormistatud lepingud vastaksid praegusele kaabellevi seadusele, jääksid paljud kaebused kirjutamata, arvavad mitmed riigiametnikud.
Tarbijakaitseameti peainspektor Jaak Kriiva nentis, et firmadele on kahtlemata kasulik kaabelleviseadust mitte täita. Mida ähmasemad lepingud, seda kaitsetum klient.
Kaabelleviseadus loetleb üheksa punkti, millele lepingud peavad vastama, alates arvete esitamise korrast ning lõpetades kaebuste lahendamisega.
Kaabelleviseaduse täitmist peab kontrollima sideamet. Kui kaabellevifirma ei ole aasta jooksul alates seaduse jõustumisest ehk juuliks 2002 lepinguid seadusega kooskõlla viinud, peab sideamet vormistama firmale ettekirjutuse. Kui seda ei täideta, siis trahvi.
Vestlusest sideameti peadirektori asetäitja Mihkel Viskusega selgus, et kõigi kaabellevifirmade käest nõutakse kliendilepingud aja jooksul kontrollimiseks välja. Seadus annab sideametile selleks aega poolteist aastat alates litsentsi saamisest. Starman sai sideametilt litsentsi septembris 2001.
?Starmani lepingud justkui vastavad seaduses nõutule, kuid Starman võib lepinguid alati ühepoolselt muuta ning teenuste hinda tõsta,? ütles lepinguid analüüsinud Viljar Kähari. ?Klient peab muudatustega nõustuma või lepingu lõpetama.?

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele