• OMX Baltic−0,81%306,85
  • OMX Riga−0,22%867,16
  • OMX Tallinn0,02%2 078,29
  • OMX Vilnius−0,63%1 202,39
  • S&P 500−0,01%5 911,69
  • DOW 300,13%42 270,07
  • Nasdaq −0,32%19 113,77
  • FTSE 1000,64%8 772,38
  • Nikkei 225−1,22%37 965,1
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%87,6
  • OMX Baltic−0,81%306,85
  • OMX Riga−0,22%867,16
  • OMX Tallinn0,02%2 078,29
  • OMX Vilnius−0,63%1 202,39
  • S&P 500−0,01%5 911,69
  • DOW 300,13%42 270,07
  • Nasdaq −0,32%19 113,77
  • FTSE 1000,64%8 772,38
  • Nikkei 225−1,22%37 965,1
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%87,6
  • 10.06.02, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Vaid parim on piisav

Jim Collins väidab oma raamatus ?Heast suurepäraseks?, et ainuke takistus, mis ei lase firmal suurepäraseks saada, on asjaolu, et ettevõtte juhtkond on rahul sellega, kuidas ettevõttel parasjagu läheb.
Autor toob rea näiteid firmadest, kes on üle elanud ränga katsumuse, ent selle kogemuse abiga saanud suurepäraseks. Kõige olulisemaks peab autor seda, kui firma juhtkond suudab aktsepteerida stoilise rahuga tegelikkuse karme fakte, ent säilitada seejuures vankumatu usu positiivsesse lõpptulemusesse.
Collins nimetab seda USA ohvitseri Jim Stockdale järgi, kes oli kaheksa aastat Vietnamis sõjavangis, Stockdale?i paradoksiks.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Autor soovitab: ?Kui alustada ausast ja tõsisest pingutusest määrata kõigepealt kindlaks tõesed faktid oma olukorra kohta, siis õiged otsused saavad sageli endastmõistetavaks. Heade otsuste tegemine on võimatu ilma eelneva karmide faktide analüüsimiseta.?
Autor: ÄP

Seotud lood

Artikkel jätkub pärast reklaami

Artikkel jätkub pärast reklaami

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Artikkel jätkub pärast reklaami

Tagasi Äripäeva esilehele