• OMX Baltic−0,12%301,77
  • OMX Riga0,06%893,47
  • OMX Tallinn−0,07%2 067,96
  • OMX Vilnius0,22%1 200,16
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,15%8 747,45
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,61
  • OMX Baltic−0,12%301,77
  • OMX Riga0,06%893,47
  • OMX Tallinn−0,07%2 067,96
  • OMX Vilnius0,22%1 200,16
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,15%8 747,45
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,61
  • 12.06.02, 10:20
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Pärnu PM: Paarsada kilo turvast kandus sadamast jõele

200 kilo turvast läks Pärnu sadamas laevale laadimisel lendu ja kattis Pärnu jõe suudmeala tolmukihiga.
?Sademeteta suve tõttu on turvas väga kuiv,? põhjendas Pärnu sadama merejaama juhataja Jüri Tenson ajalehele Pärnu Postimees. ?Nägin ise, kuidas turbapilv roomas laevast välja nagu suur lohemadu ja mitte midagi ei saanud selle takistamiseks teha.?
Reede õhtul lendu läinud turbakogus oli küll ekstreemne, kuid keskkonnale ohtu ei kujutanud. ?Visuaalne efekt oli võimas, sest turvas kattis jõe suures ulatuses väga õhukese kihiga,? selgitas Tenson. Ta võttis samal õhtul veeproovid. Et nende põhjal ei olnud saasteohtu karta, ei katkestatud sadamas turba laadimist.
Pärnumaa keskkonnateenistuse looduskaitse spetsialist Urmas Lekk on samuti seisukohal, et turbareostus polnud keskkonnale ohtlik. ?Arvestades jõe ja lahe ökoloogilist seisundit, ei avalda selline kogus turvast veel kahjulikku mõju,? ütles ta.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Lekk võrdles turbareostust ja Vana-Pärnu elanikele probleeme tekitavat sadamasse sõitvatelt puiduveokitelt lenduvat puidupuru ning leidis viimase kümneid kordi ohtlikuma olevat. ?Turvas on puhas, aga puidupuruga käivad kaasas igasugused putukad ja satikad.?
Tensoni väitel oli ainus mõistlik lahendus lasta turbatolmul tuule ja veevoolu mõjul hajuda. Ka selles osas nõustus Lekk Tensoniga, ehkki märkis, et reostuse kogumata jätmine pole eetiliselt kena tegu. Ometi tunnistas ta, et ei tea, kuidas sellises koguses õhukese kihina laotunud turvast kokku korjata.
Turbareostuse tõttu puhkuse katkestanud linnavalitsuse keskkonnanõunik Raivo Stimmer kinnitas külaskäigu järel sadamasse, et õnnetuse põhjuseks on looduslikud protsessid, mis on tavaliselt niiske turba kuivaks tolmuks muutnud.
?Selliseid asju on võimalik ära hoida, kasutades laadimisel spetsiaalsete filtritega laadimisotsikuid,? ütles Stimmer.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 19 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele