Baltic Rail Services (BRS) ning majandus- ja teede- ja sideminister jõudsid kompromisskokkuleppeni Eesti Raudtee dividendide osas.
Reedesel aktsionäride üldkoosolekul saavutatud kokkuleppe kohaselt maksab Eesti Raudtee tänavu dividendideks 180 miljonit krooni, teatas teede- ja sideministeeriumi pressiteenistus.
Majandus- ning teede- ja sideminister Liina Tõnisson: 'Eesti riik soovib, et
Eesti Raudtee suudaks majandada jätkusuutlikult ning pakkuda parimatvõimalikku teenust. Selle tagamiseks tuleb ettevõtte kahel omanikul tehaotsuseid mõistlikult ning teineteist ära kuulates. Hea märk selle kohta onka, et dividendivaidlus suudeti lõpetada läbirääkimistelaua taga, mittekohtusaalis.'
Eesti Raudtee nõukogu esimehe Edward Burkhardti sõnul oli dividendivaidlus
Eesti ühe olulisima ettevõtte kahe aktsionäri omavaheliste suheteproovikiviks. 'Aktsionäridel õnnestus leida ühine keel läbirääkimistel jaEesti Raudtee saab nüüd keskenduda oma põhitegevusele, ehk Eestitransiidisektori teenindamisele,' ütles Burkhardt.
Vastavalt üldkoosoleku otsusele makstakse proportsionaalselt osalustele
BRSile välja 118,8 miljonit krooni ja riigile 61,2 miljonit krooni.'Loobusime oma esialgset dividendimäära nõudmast, sest soovime keskendudaoma äriplaani täitmisele ja pikale venides oleks vaidlus dividendimäära ülevõinud pärssida Eesti Raudtee igapäevategevust ja üleüldist arengut,' lisasEdward Burkhardt. Eesti Raudtee esialgne ettepanek dividendide väljamaksmisemäära suhtes oli 250 miljonit krooni, samas kui ministeerium oli valmisnõustuma 137 miljoni krooni suuruse dividendimaksega.
Eesti riik on veendunud, et antud mahus dividendide välja maksmine ei
vähenda oluliselt ettevõtte investeeringuid. 'Sellises mahus dividendideväljamaksmine ei sea ohtu investeeringute tegemist ning on mõistlikkompromiss kahe omaniku seniste seisukohtade vahel,' ütles Liina Tõnisson
Seoses saavutatud kokkuleppega võtab Eesti riik tagasi hagi, millega sooviti
esialgse aktsionäride üldkoosoleku otsuse kohtukorras tühistamist.
Eesti Raudtee investeerib tänavu suuromaniku BRSi juhtimisel ettevõtte
arengusse 872,5 miljonit krooni. Kogu 2002. aasta investeeringutestmoodustavad 497,8 miljonit investeeringud põhivarasse ning 374,6 miljonitinfrastruktuuri renoveerimisse ning ehitusse. Eesti Raudtee investeeringutepeamiseks rahastajaks on Maailmapanga struktuuri kuuluv IFC.