• OMX Baltic0,73%307,03
  • OMX Riga0,2%870,38
  • OMX Tallinn1,38%2 035,86
  • OMX Vilnius0,12%1 213,57
  • S&P 5000,7%5 958,38
  • DOW 300,78%42 654,74
  • Nasdaq 0,52%19 211,1
  • FTSE 1000,59%8 684,56
  • Nikkei 2250,00%37 753,72
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%90,5
  • OMX Baltic0,73%307,03
  • OMX Riga0,2%870,38
  • OMX Tallinn1,38%2 035,86
  • OMX Vilnius0,12%1 213,57
  • S&P 5000,7%5 958,38
  • DOW 300,78%42 654,74
  • Nasdaq 0,52%19 211,1
  • FTSE 1000,59%8 684,56
  • Nikkei 2250,00%37 753,72
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%90,5
  • 03.07.02, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kaupluseomanik Ameerika vastu

Viie poe ja ühe baari omanikku Elvira Allikmetsa paneb nördima see, et kaupluste nähtud vaev firmade sooduskampaaniate õnnestumiseks jääb hüvitamata. ?Tasuta jagatavad pudelid on ju minu pinna peal, minu töötajad tõstavad need letile, minu elekter kulub,? rääkis ta. ?Aga ühes Coca-Cola kastis on pudeleid, mille korgi alt uus jook saadakse, kolmandik.?
Allikmetsa sõnul pöördus ta oma murega ka Coca-Cola siinsete turustajate poole, need aga vastanud, et rääkigu kaupluste omanik Ameerikaga või saatku kampaaniahuvilised mõnda teise poodi. ?Aga meie tahame vaid oma töö eest palka saada ? tehku boonus,? sõnas ärinaine, kes enne vabatahtlike kampaaniate kallale minekut võitles vanade maksumärkidega sigarettide lõppemiseni müümise õiguse eest.
ASi Eesti Coca-Cola Joogid avalike suhete juht Kerttu Olmann-Mõis nägi joogipudelite tasuta jagamist hoopis teises valguses. Ta kinnitas, et nn kolmanda Coca-Cola pudeli tasuta jagamiseks said kaupluste kulutused hüvitatud. ?Pealegi lõpetasime kampaania eelmise nädala keskpaigas ja jätsime ka müüjatele vaba voli see järelejäänud kampaaniatoodete osas lõpetada,? ütles ta.
Olmann-Mõisa sõnul pole tegemist ka väiksema käibega müüjate ahistamisega. ?Nii selle kui korgi alt leitava uue pudeli kampaania tingimused on kõikidele müüjatele ühesugused,? kinnitas ta. ?Erinevus seisneb vaid selles, et korgi alt leitava pudeli hüvitame esitatavate võidukorkide põhjal.?
Allikmets, keda järjestikused kampaaniad on endast välja viinud, ei teadnud veel, kas ta Saku Õlletehase Sortsi kampaaniaga ühineb või mitte. ?Igatahes lubati kahekümne kasti müüki võtmise korral üks kast mulle jätta,? kõneles kaupluste omanik. ?Aga see kakskümmend on päris suur arv.?
Saku Õlletehase suhte- ja teabekorraldusjuht Kristina Seimann ütles, et Sortsi kampaanias osalemine on vabatahtlik. ?Tarbijakampaaniaga suureneb nii kaupluse kui tööstuse käive, tarbija saab aga lisaboonust või toote,? ütles ta.
Kuigi Allikmets ainsana Ameerika poole sõrme vibutas, tunnistasid teisedki müüjad, et sekeldused ja ebamugavused panevad kampaaniais osalemise üle tõsiselt järele mõtlema. Põhiliselt Virumaal tegutseva OG Elektra ASi kaubandusjuht Kalev Kivipalu ütles, et tasuta jagatavad kaubad võtavad enda alla nii täiendavat saali-, külmkapi- kui letipinda. ?Oleme kampaaniatega seetõttu ettevaatlikud,? lausus ta.
Ka Eesti suuremate müügipindade hulka kuuluvate Prismade juht Liisi Jauho nõustus, et kampaaniad toovad lisatööd, öeldes samas, et jaemüügi korraldamine ise on juba töömahukas. ?Kui aga kampaanias osalemine tundub keeruline ja mõttetu, siis me kaasa ei lähe,? rääkis ta. ?Kampaania peab meie jaoks täitma vähemalt ühe kahest tingimusest: olema kasulik kas tarbijale või müüjale.?
Säästumarketite juht Margit Uibokand sõnas, et põhimõtteliselt nad sellistes aktsioonides ei osale, sel aastal aga läksid Coca-Cola kampaaniaga kaasa. ?Eelmisel aastal me ei osalenud ja müük vähenes,? ütles ta. Paraku lõppes tänavune kampaania Säästumarketile ennetähtaegselt: selleks mõeldud juubelietikettidega pudelid said lihtsalt otsa ja kauplused teistsuguseid pudeleid kampaanias kasutama ei nõustunud. Nii saigi juunikuu lõpul Säästumarketites tasuta pudeli asemel lugeda vabandussilti, et lubatud pudelit lihtsalt ei saa.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele