Minu viimase aasta tegevus oli aktiivselt seotud pangaprojektiga Leedus ehk Hansa-LTB ühendamisega, ja enne tagasitulekut Eestisse mõtlesin korra võimalikele alternatiividele. Tolliameti juhi koht tundus olevat hea väljakutse. Otsust toetasid ka ootused ? taheti leida tollijuhti, kellel on teenindusorganisatsioonist pikemaajalisi kogemusi; lisaks on tegevus tolliametis seotud riskide juhtimisega, mida ma tunnen hästi, ning kolmandaks tolli viimine vastavusse Euroopa Liidu nõuetega.
Ei, töö ei ole end ammendanud. Aga praeguses situatsioonis hindasin seda, et ehitaja roll on lõppenud ja hoidja rollis on siin pangas (Hansapank ? toim.) piisavalt tugevad mehed.
Niipalju kui olen aru saanud, tuleb tolliamet siduda üheks tervikuks sellega, mille ühisnimetajaks on Euroopa Liit. See ei ole loosung, vaid väga suur töö ? optimeerida protsesse, tehnoloogiaid.
Esimeseks juhtmõtteks on siiski kohe mitte midagi muuta, sest tegemist on ikkagi töötava organisatsiooniga ja igasse muudatusse tuleb panna oma ajafaktor sisse ehk asjad tuleb teostada õige kiirusega ja siis tuleb ka ootustele vastav tulemus.
Hetkel kuum
Võlad ulatuvad miljoniteni
5% aastaintress ja kord kvartalis intressimakse: võlakirju saab märkida kuni 30. maini
Tuleb aru saada, kui hästi tolliamet äri teenindab. Milline on kliendisuhe. Ja et oleks ka rahaasjades kord majas. Ühe indikaatorina nimetaks seda, kuidas täitub tollitulu. Tollil on riiklikus rahamasinas täita päris suur ja vastutusrikas roll.
Väljavõtted Aivar Rehe antud intervjuudest Eesti Päevalehele ja Postimehele (09.07.)