• OMX Baltic0,53%304,79
  • OMX Riga0,04%868,63
  • OMX Tallinn0,46%2 008,2
  • OMX Vilnius0,55%1 212,09
  • S&P 5000,29%5 909,46
  • DOW 300,55%42 283,47
  • Nasdaq −0,34%19 080,88
  • FTSE 1000,57%8 633,75
  • Nikkei 225−0,98%37 755,51
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%89,4
  • OMX Baltic0,53%304,79
  • OMX Riga0,04%868,63
  • OMX Tallinn0,46%2 008,2
  • OMX Vilnius0,55%1 212,09
  • S&P 5000,29%5 909,46
  • DOW 300,55%42 283,47
  • Nasdaq −0,34%19 080,88
  • FTSE 1000,57%8 633,75
  • Nikkei 225−0,98%37 755,51
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%89,4
  • 12.07.02, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Originaaltuld asendab B-varuosa

B-varuosade üheks probleemiks on tulede kõrguse reguleerimise võimaluse puudumine. ?Tuli paigaldatakse auto hetkekoorma järgi, kuid koorma suurenedes tõuseb tulede siht kõrgele ja pimestab teisi juhte,? märkis Asi Ben AT juhatuse esimees Kaupo Hert.
Hert kurtis uute autode suureks probleemiks esilaterna lambi kiiret läbipõlemist. ?Accordi, Vectra ja Almera omanikud tulevad tihti pirnide läbipõlemist kurtma,? ütles ta. ?Probleemiks on laterna väike maht, mis muudab pirni seest kuumaks ja lõhub selle enneaegselt.?
Meie teetingimustes on vajalikud kõrvuti tavatuledega ka lisatuled. ?Seda peetakse eputamiseks, kuid tegelikult annab lisatuli juurde väga palju valgust,? ütles Hert. ?Eriti pimedate aastaaegadega saab tunda, kui halb on tänavavalgustus.?
Tavaliselt ei tulda pärast õnnetust kohe laternat ostma, vaid muretsetakse esilaterna klaas. ?Latern tervikuna puruneb raskema õnnetuse käigus ja siis tuleb appi remondifirma, kes tellib kõik avajalikud osa ise,? lausus Hert.
Kui laternate hinnad jäävad tuhandetesse, siis klaasid on 300-400 krooni piires. Ameerika päritolu autode originaaltuli maksab teiste maade sõidukitest tunduvalt rohkem. 1996. aasta ja uuema Chrysler Voyageri originaaltuli maksab Usa Autokeskuses 5770 krooni. Ford Tauruse omanikud, auto valmistuaastaga 1992 - 1996, peavad tule eest maksma 3939 krooni ning mahtuniversaali Chevrolet Lumina omanikud (91-95.a) saavad esitule 3770 krooni eest.
Usa autodele valmistatakse samuti märksa odavamaid alternatiivvaruosi. Esinduse originaaltulede hinnad on autokauplustes pakutavatest vähemalt poole kallimad. Viis aastat vana Nissan Primera originaaltule saab esindusest ligi 2500 krooni eest. Hinna kujunemisel on määravad tule tootjafirma ja kaasnevad funktsioonid.
Uuemate autode B-osad on eelkäijatest tunduvalt kallimad. Viis aastat vana sõiduki tuli maksab mitu korda rohkem kümneaastasel autol. 1997. aasta Ford Mondeo tuli on 1680 krooni ja VW Passatil sama varuosa 1700. Aastavanustele autodele puuduvad B-varuosad, sest autotootjalt litsentsi saamine võtab aega.
Autor: Lauri Levo

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele