Eesti kõige ohvriterohkem on Ääsmäe-Haapsalu 77,6kilomeetrine maanteelõik, kus hukkub aastas keskmiselt 5,8 inimest.
Aastatel 1997-2001 hukkus teel keskmiselt 8,1 inimest 100 miljoni autokilomeetri kohta ehk 5,8 inimest aastas. Hukkunute keskmine suhtarv on saadud teelõigul hukkunute arvu võrdlemisel sellel teel autode läbitud kilometraa?iga, kirjutab Eesti Päevaleht Tallinna Tehnikaülikooli uuringu põhjal.
Ääsmäe-Haapsalu maanteed mööda sõidetakse Hiiumaa ja Saaremaa praamidele, suviti puhkusele ning massiüritustele.
?Selle puhkeliiklusega juhtub ka üldjuhul rohkem õnnetusi,? nentis uuringu läbi viinud tehnikaülikooli teedeinstituudi õppejõud Tiit Metsvahi. Ta lisas, et kokkuvõttes pole tee liikluskoormus suur, kuid see on koondunud lühikesele ajaperioodile.
Metsvahi sõnul on Ääsmäe-Haapsalu tee avariirohkuse üheks põhjuseks ka see, et tee on pindamata ning väga tasane.
?Tee on parasjagu selline, et inimesed ei taju selle ohtlikkust,? möönis Metsvahi. ?Niisugustes kohtades tuleks liiklusjärelevalvet tugevdada,? lisas ta.
Haapsalu-Tallinna liini bussijuht Ervin Silm ütles, et Ääsmäe-Haapsalu maanteel tekitavad liiklusohtlikke olukordi põhiliselt liiklushuligaanid ja praamidele kiirustajad.
?Praamidele kihutamise ajal tehakse väga ohtlikke möödasõite ja manöövreid,? nentis Silm. Tema sõnul panevad tihti kaasliiklejate elu ohtu noored ja kogenematud autojuhid, kes ei arvesta liiklusintensiivsuse ja teelõigu omapäraga.