Üks peamisi numbriliste tahhograafide omapärasid on töökindlus ja informatsiooni kaitstus. Vastupidiselt mehhaanilisele tahhograafile on numbrilist praktiliselt võimatu petta. Lisaks on selle eelis andmete kiire töötlus ja kontrolli teostamise operatiivsus igal ajahetkel ning igas olukorras kasutades selleks spetsiaalset identifitseerimise kaarti.
Numbriline tahhograaf registreerib kõik andmed sõiduki ja selle kasutamise kohta, informatsiooni autojuhi ja tema tegevuse, teostatud kontrolli ja tehtud remondi kohta, süsteemi vead ning autojuhi rikkumised.
Töö seadmetega toimub smart-kaardi abil, mis tagab informatsiooni kõrge kindluse astme ja selle kasutamise transpordifirma äranägemise järgi, samuti kontrolliks. Selleks on olemas nelja liiki smart-kaarte: autojuhi, firma, hoolduse ja kontrollimise oma.
Autojuhi kaardile salvestatakse sama informatsioon autojuhi, sõiduki ja tahhograafi kohta, mis on tahhograafis endas. See kaart säilitab info autojuhi tegevuse kohta 28 päeva jooksul ja informatsioon säilib viis aastat. Igal autojuhil on oma kaart.
Firma kaart väljastatakse riigis, kus ettevõte on registreeritud ja kasutatakse informatsiooni mahalaadimiseks vajalikku arvutisse, samas ka informatsiooni kättesaadavuse blokeerimiseks/blokeerimise lõpetamiseks ega oma ajalist piirangut informatsiooni säilimise kohta. Transpordifirma võib omada rohkem kui ühte kaarti.
Kontrollimise kaarti kasutatakse kõigile tahhograafi registreeritud andmete juurepääsuks.
Teede- ja Sideministeeriumi veondus- ja liiklusbüroo peaspetsialist Jaak Ideon ütles, et Eestis numbriliste tahhograafide kohustuslikuks muutumist nii pea oodata ei ole. ?Esimesed seadmed pannakse uutele autodele 2004. aastast,? lisas ta.
Kuid kui mehaanilisel tahhograafil ilmneb rike, siis seda enam Ideoni kinnitusel ei parandata, vaid asendatakse numbrilisega.
Eesti Rahvusvaheliste Autojuhtide Assotsiatsiooni andmeil kaovad mehhaanilised tahhograafid kasutusest 2020. aastaks.