Eesti Raudtee esitas eile Raudteeametile vedurite omandiõiguse dokumendid, millega lõi ühe eelduse, et riik tal siiski kaubavedu ära ei keela.
'Minuni on jõudnud kolm inglisekeelset dokumenti, mis peaksid tõendama vedurite omandiõiguse üleminekut Eesti Raudteele (ER),' nentis Raudteeameti peadirektor Oleg Epner. Dokumendid saatis ER tegevdirektori asetäitja Riivo Sinijärv.
Omandiõigust oli vaja tõestada selleks, et Raudteeamet saaks vedurid Eesti riiklikusse registrisse kanda. Nii nagu teedel ei tohiks sõita registreerimata autod, ei tohiks raudteel sõita ka sellised vedurid.
Varem oli ER esitanud Raudteeametile vedurite otsu-müügi lepingu, millest nähtus, et vedurite omandiõigus jääb firmale GECS SFG kuni tasu laekumiseni.
Eesti Raudtee soetas USAst kokku 74 General Electricus toodetud vedurit, mis saabusid Eestisse partiide kaupa alates mai lõpust.
Nõue vedurite omandiõiguse tõestamise kohta moodustab ühe osa Eesti Raudteele esmaspäeval tehtud ettekirjutustest, mis nõuavad muus osas ohutusalaste puuduste kõrvaldamist. Esmaspäeval tühistas raudteeamet Eesti Raudtee raudteeinfrastruktuuri majandamise ohutustunnistuse, mis on aluseks ettevõtte tegevusloale.
ER tegevdirektori asetäitja Riivo Sinijärv on öelnud, et ettekirjutustega nõutakse
Breznevi-aegsete normide täitmist, mis pole kooskõlas raudteed puudutava seadusega.
Seotud lood

11% intressimäär ja kord kvartalis väljamakse: võlakirju saab märkida kuni 22. maini