Ohutustunnistus on aluseks raudtee kaubaveoteenuse tegevusloale, väideti teede- ja sideministeeriumi pressiteates. Sellega algas ka kaubaveoteenuse tegevusloa kehtetuks tunnistamise menetlus.
Ohutustunnistuse kehtetuks tunnistamise aluseks on see, et Eesti Raudtee ei täitnud Raudteeameti poolt 9. septembril tehtud ettekirjutust. Vaid 7 Eesti Raudtee C-36-7 tüüpi vedurit on varustatud seadmestikuga, mis tagab, et väljalülitatud valvsus-, signalisatsiooni- ja pidurdusseadmetega pole võimalik liigelda. Ülejäänud on ohtlikud ning tuleb liiklusest kõrvaldada.
Raudteeamet hakkab pisteliselt kontrollima, kas seda nõuet täidetakse.
Eesti Raudtee on välja töötanud tehnilise lahenduse, välistamaks võimalust liigelda väljalülitatud valvsus-, signalisatsiooni- ja pidurdusseadmetega.
Raudteeamet kontrollis raudteed 17. septembril. Selle käigus tuvastati puudused ja koostati protokoll.
Eesti Raudtee ei ole esitanud täiendavaid tõendeid ega kinnitust selle kohta, et ohtlikud vedurid on liiklusest kõrvaldatud.
Ettekirjutus, mis kohustas Eesti Raudteed registreerima oma veeremkoosseisu, on seega Eesti Raudtee poolt vaid osaliselt täidetud.
17. septembri seisuga on registrile esitatud avaldus ja osaliselt ka nõutavad dokumendid 106 veduri ning 304 vaguni kohta. Ülejäänud veeremi osas nõuab Raudteeamet Eesti Raudteelt ajagraafikut ning tähtaegu, millal saab kogu veeremi registrisse kantud.
Autor: ÄP