Loomisaegadest saadik oli Ryanairi eesmärk muuta lendamine taskukohaseks ka väiksema sissetulekuga inimestele. Kui esimesel aastal lennutas 57 töötajaga firma rohkem kui 5000 reisijat Iirimaa ja Londoni vahel, siis mullu lendas Ryanairi lennukitega Euroopas ühest sihtkohast teise juba kuus miljonit reisijat. Ryanair alustas ettevõttena 1985. aastal päevase lennuga Iirimaa ja Londoni vahel, inimesi vedas tollal 15-kohaline propellerlennuk. Juba 1986. aastal rebis Ryanair end lahti kõrgete tasudega kartellist, mida juhtisid kaks riiklikku lennufirmat. Ka järgmisel aastal jätkati London?Dublin liinil, pakkudes teistele lennufirmadele tugevat konkurentsi. Liini, mida mööda Ryanair reisijaid vedas, peeti Euroopa kalleimaks, sest edasi-tagasipilet maksis 1985. aastal riikliku lennukompanii juures üle kahesaja naela. Ryanair lõi paigast kogu lennufirmade hinnapoliitika, pakkudes sama lendu 95 naela eest. Odav hind muutis firma sellel marsruudil kohe liidriks.
Järgmiste aastate jooksul laiendas Ryanair oma lennumarsruute, lisades uusi liine Londoni ja Dublini vahel. Võeti tööle 350 uut töötajat ja liinidel hakkas sõitma 14 lennukit, aastane reisijatevedu kasvas 600 000 inimeseni. Vaatamata suurele klientide arvule jätkas Ryanair kahjumis, kuid 1991. aastal saadi ajaloo esimene kasum.
1997. aastal tehti läbimurre seoses Euroopa Liidu regulatsioonidega, mis lubas Ryanairil avada lennuliinid Euroopa kontinendil. Uue seadusega avati ettevõttele täiesti uus dimensioon, mis tõotas veelgi suuremat reisijate arvu ja kasumi suurenemist. Uutel liinidel olid Ryanairi hinnad, nagu kombeks, teistest palju madalamad, sageli isegi poole võrra.
Tänaseks on propellerlennukid asendatud suurte Boeingutega ning kuus rändab Ryanairi vahendusel sihtpunktidesse ligi 600 000 reisijat.
Käesoleva aasta jaanuaris tellis Ryanair liinidele 150 uut Boeingut ja tõstis reisijateprognoosi 40 miljonile aastas. Sellise mahu saavutamine muudaks ettevõtte Euroopa suurimaks. Tehtud tellimus oli ajaloo suurim, mis 737 seeria lennukitele üldse on esitatud. Kaheksa-aastasel perioodil tasub Ryanair lennukite eest kogu summa ning viimane lennuk peakski jõudma liinidele alles kaheksa aasta pärast.
Uute lennukitega lisandub firmasse 3000 töötajat, langevad hinnad ja suureneb lendude maht. Ryanairi juhataja Michael O?Leary märkis, et lennukite ostmine viskas Ryanairi kohalt laienemise kahtluste varju. ?Pikemas perspektiivis avame uusi lennuliine Euroopas ja tasapisi võtame üle British Airwaysi, Luft-hansa ja Air France?i,? ütles O?Leary. ?Mõne aja pärast muutume Euroopa suurimaks lennukompaniiks.? Ryanairi pressiesindaja Ethel Power väitis, et suurtel lennufirmadel on vale hinnapoliitika, sest pileti eest nõutakse mitu korda kõrgemat hinda. Suured lennufirmad kasutavad ära liinide monopoolset seisundit ja tõstavad hindu kõrgele, kuid konkurentsiga liinidel pakuvad pileteid alla omahinna.
Ryanair saab oma hindu madalal hoida, sest kasutab väiksemaid lennujaamu väiksemate lennujaamamaksudega. Selle arvelt tuleb aga maksta lõivu mugavusele, sest väiksemad maandumispaigad asuvad keskustest eemal. Näiteks Frankfurt Hahni lennuväljalt võtab vähemalt tund aega, et sõita Saksamaa suurematesse keskustesse.
Autor: Lauri Levo