• OMX Baltic−0,81%306,85
  • OMX Riga−0,22%867,16
  • OMX Tallinn0,02%2 078,29
  • OMX Vilnius−0,63%1 202,39
  • S&P 500−0,01%5 911,69
  • DOW 300,13%42 270,07
  • Nasdaq −0,32%19 113,77
  • FTSE 1000,64%8 772,38
  • Nikkei 225−1,22%37 965,1
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%87,6
  • OMX Baltic−0,81%306,85
  • OMX Riga−0,22%867,16
  • OMX Tallinn0,02%2 078,29
  • OMX Vilnius−0,63%1 202,39
  • S&P 500−0,01%5 911,69
  • DOW 300,13%42 270,07
  • Nasdaq −0,32%19 113,77
  • FTSE 1000,64%8 772,38
  • Nikkei 225−1,22%37 965,1
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%87,6
  • 08.10.02, 10:11
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Prantsuse naftatankerit võisid torpedeerida terroristid

Kuigi veel on selgusetu, mis põhjustas üleeile Jeemeni ranniku lähedal Prantsuse naftatankeri süüdanud plahvatuse, ei välista uurijad terroriakti.
Raadio Vaba Euroopa teatel õnnestus ööpäeva möllanud tulekahju Prantsuse lipu all sõitnud tanklaeval Limburg eile pärastlõunaks kustutada ning laevale pääsevad seni suure kuumuse tõttu eemale hoidnud eksperdid.
Mõni tund pärast tulekahjust jagu saamist teatas Prantsuse prokuratuur, et juhtumit asub uurima nende terrorismivastane üksus. Jeemenisse sõidavad Prantsuse spetsialistid.
Tankeri omanik, Prantsuse kompanii Euronav kinnitas, et tema laevale sõitis küljelt sisse väike kalalaev, mis võis olla täidetud lõhkeainetega. Euronavi direktor Jacques Moizan märkis, et ainuüksi õnnetusjuhtum poleks suutnud selliseid kahjustusi tekitada: 'Limburg on uue põlvkonna laev, millel on topeltkere. Kokkupõrge pidi laevakerede läbistamiseks olema väga-väga tugev.'

Artikkel jätkub pärast reklaami

Tankeri pardal olnud 25-st Prantsuse ning Bulgaaria päritolu meeskonnaliikmest on üks bulgaarlane siiani kadunud.
Õnnetuse hetkel oli laeval umbes veerand maksimaalsest kogusest ehk 400 000 barrelit toornaftat. Jeemeni võimud valmistuvad selleks, et tankeri küljest jätkuvalt välja voolav nafta võib tuua kaasa ulatusliku keskkonnareostuse.

Seotud lood

Artikkel jätkub pärast reklaami

Artikkel jätkub pärast reklaami

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Artikkel jätkub pärast reklaami

Tagasi Äripäeva esilehele