Uute sõidukite müük kulgeb käesoleval aastal oodatult kõigi aegade rekordgraafikus ja on üsna tõenäoline, et ennustatud 15 000 uut sõiduautot saab tänavu täis. Üheksa kuuga on müüdud juba 11 328 uut sõiduautot, ehk keskmiselt 1258 uut sõiduautot kuus. Kui müük oluliselt ei lange, tuleb tänavuse aasta kogumüügiks pisut üle 15 000 uue sõiduauto. Kui lisada siia veel tarbesõidukid, siis peaks aastane sõidukite müük Eesti turul jääma 17 000 ja 18 000 sõiduki vahepeale. Möödunud aastaga võrreldes teeb see autoturu kasvuks ca 14%.
Hüppelist kasumi kasvu autofirmad siiski ette ei näe. Eks ole konkurents autotorul läinud sedavõrd tihedaks, et palju tehakse sooduskampaaniaid ja sageli antakse autod käest vaat et omahinnaga, lootuses hiljem kasumit teenida teenindusmahu arvel.
Vaid kolm ettevõtet ennustas oma majandustulemusi esitades enam kui 10 miljoni kroonist kasumit. Arvestada tuleb mõistagi seda, et mitte kõik ettevõtted ei esitanud kasumiprognoosi, kaasa arvatud käesoleva TOPi võitja AS Info-Auto.
Igatahes väga lootusrikkalt suhtuvad tänavusse aastasse Toyotade müüjad. Näiteks prognoosib AS Amserv Auto 2002. aasta puhaskasumiks enam kui 20 miljonit krooni. Ka teine Toyota müüja, käesoleva TOPi kolmanda koha omanik Elke Auto loodab tänavu teenida kasumit, mis jääb teisele poole 10 miljoni piiri. Selles ei ole midagi imestada, sest just käesoleva aasta alguses saabus turule Toyota menukaima mudeli, Corolla mudeliuuendus. Toyota Baltic on ka ühe parema logistikaga importöör, millel järjekorrad erinevalt paljudest teistest uutest markidest-mudelitest suhteliselt lühikesed. See meeldib ostjatele, sest kui juba uue auto ostmine plaanis, on ainsaks mõtteks see võimalikult kiiresti kätte saada, eriti kui tegu laiatarbesõidukiga.
Ka kasumiprognoosis teisel kohal oleva Peugeot?de müüja, ASi Kommest Auto üks trumpe on suur laoseis ja autode kiire kättesaadavus. Sestap pole midagi imestada, et ettevõte tänavuseks aastaks koguni 17 miljoni krooni suurust kasumit ennustab.
Tänule uuele Civicule, CR-V-le ja C3-le loodab ka Hondade ning Citroenidega kaubitsev Veho Eesti kopsakat kasumit, mis jääb samasse suurusjärku Opeli müüja Ascar Auto ennustustega. Ascar Autol ei ole peale uue Vectra küll palju mudeliuuendusi olnud, kuid ettevõte hakkas tänavu müüma ka Chevrolet?d. Selle osakaal on aga suhteliselt tühine ja arvestades investeeringuid tehnohooldesse ja varuosabaasi, siis on tegemist pigem uute klientide juurdemeelitamise kui kasumit toova automüügiga.
Edukaks peavad tänavust aastat ka Keil M.A., Audidega kauplev Reval Auto, MB Autokeskus (suuresti tänu uuele E-klassile), Japauto ja Tauf-Auto. Japauto kasumit kärbivad kindlasti tarneraskused, sest uue Seati populaarsuse kasv kogu maailmas on teinud selle margi kättesaadavuse pisikesel Eesti turul üsna raskeks. Ehk ostjaid oleks kaks korda rohkem, kui autosid siia jõuab.
Seotud lood

11% intressimäär ja kord kvartalis väljamakse: võlakirju saab märkida kuni 22. maini