• OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,11
  • OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,11
  • 11.10.02, 09:28
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

PM: Teadurid soovitavad naastude aega piirata

Tallinna Tehnikaülikooli teadlased veendusid, et Norra polaaraladega võrdne naastrehvide kasutamise aeg on Eestis liiga pikk.
Üksikute libedusepäevade pärast pole teadlaste hinnangul mõtet lubada teekatet lõhkuvate naastudega maipühadeni sõita, kirjutab Postimees.
Ettepaneku naastrehvide kasutusaega 30 päeva võrra vähendada tegid Tallinna Tehnikaülikooli teedeinstituudi (TTÜ TI) teadlased uurimisaruandes maanteeametile.
Mullu talvel alustatud uurimistöö näitas, et üleminek 30 päeva võrra lühemale kasutusperioodile hoiaks kokku 20 miljonit maanteede taastamiseks kuluvat krooni.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Naastusõidu aega peaks vähendama eeskätt kevadel, sest praegu lubab seadus Eesti kõrval ainsana 1. maini kestvat naastudega sõitmise aega Norra polaaraladel.
Nii Norra lõunaosas, Rootsis kui Soomes tohib naastrehve kasutada 1. novembrist 30. märtsini. Erandina võib paar päeva kauem sõita, kui naastuaja lõpp langeb lihavõttepühadele. Eestis olid uurimistöö tegemise ajal naastud lubatud 15. oktoobrist kuni 1. maini, kohustuslik talverehvidega sõitmise aeg on 1. detsembrist kuni 1. märtsini.
Eile pikendas minister Liina Tõnisson naastrehvide kasutusaega vastupidiselt teadlaste soovitusele 15 päeva võrra, mis lisanduvad uurimuses käsitletud päevade arvule.
TTÜ teedeinstituudi direktor professor Maano Koppel, kes uurimistööd juhtis, ütles Postimehele, et praegu on Eesti teede iga-aastane vältimatu remondivajadus 138, 7 miljonit krooni aastas ehk 178 kilomeetrit. Kui naastuaeg 30 päeva võrra väheneks, saaks hädaremondi mahtu vähendada 20 miljonit krooni ehk 30 kilomeetrit aastas.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 23 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele