Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Balti Ühendriigid

    Lähiaastate turisminduse võtmesõnadeks on sise- ja lähiturismi areng. Soome, Rootsi ja Kanaari saared on ära nähtud ja nüüd on jälle huvitav vaadata, mida teevad lätlased Riias ja venelased Peterburis või setod Võromaal. Ka lätlaste, leedulaste ja venelaste huvi Eesti vastu kasvab kiiresti.
    Soomlased, rootslased, sakslased ja venelased, aga ka britid ja jaapanlased tulevad hea meelega külla Balti maade osariikidesse ? Eestisse, Lätisse ja Leedusse, ajades segi nende riikide pealinnad. Riikidesse, mis on sarnased ? aga samas erinevad, nagu Beneluxi riigid ? ja mis ühisnime kasutades kindlasti rohkem silma ja kõrva torkavad kui kolm väikeriiki üksinda. Eriti kaugemalt tulijad ei tea Eestit, Lätit või Leedut eraldi riikidena, samal ajal kui Baltimaid tervikuna üldiselt teatakse.
    Kõik kolm Balti riiki on viimasel ajal mõelnud sellele, kuidas ennast atraktiivsemaks muuta. Näidanud, et sisu meil on. Soomlased võtavad seda sõna-sõnalt ja muudavad oma nädalalõpud nii Tallinnas kui ka Riias palju sisukamaks, kui need kodumaal oleksid. Keskmine soomlane tunneb end meil külas olles positsioonilt kõrgemas klassis olevana, kui ta seda kodus on, sest meil saab sama raha eest palju pikemalt lõbutseda.
    Sise- ja lähiturismi arengule ehitab enamik hotellikette Baltimaades oma lähiaastate arengukavad ja äriplaanid. Meil on raske püüda austraallaste või lõunaameeriklaste tähelepanu, kuna midagi nii erilist ja suursugust nagu Vabadussammas, Madam Tussaud või püramiidid meil lihtsalt ei ole. Aga piirkondlikku tuntust on võimalik rahaks võluda küll.
    Meie eesmärk on rajada Revali Balti kett. Iga potentsiaalne turist peab teadma, et Reval on kohal Tallinnas, Riias ja Vilniuses, kus ta saab sama head teenindust, hinda ja mugavusi.
    Me usume kindlalt, et Baltimaad on saamas üheks turismi- ja äripiirkonnaks ning oleme sellest lähtuvalt teinud oma investeeringud. Turismisektori äriplaanide alus on kohalolek kolmes Balti riigis, mis on eelduseks naabermaade äri- ja puhketuristide teenindamisele ja kasumi teenimisele. Kolmes Balti riigis kokku elab ca 8 miljonit inimest, mis on umbes sama palju kui Rootsis. Rootsi juba määrab midagi, vähemalt Euroopas. Baltimaade kultuuri-looduse-hingelaadi erinevus lisab aga meie ühisele lipule värve juurde. Selles mõttes on meil turistidele pakkuda isegi rohkem kui Rootsil.
    Kuigi ärimehed on ammu mõistnud, et Baltimaad võiks olla tegelikult üks ja sama riik, ei ole seda veel päriselt mõistnud poliitikud ja ametnikud. Selleks, et Baltimaades äriajamist ja reisimist lihtsamaks teha, ei ole tehtud palju. Kõige pakilisemad on maksuküsimused. Reval Hotelligrupp on näiteks Riias asutanud filiaali selleks, et kätte saada Reval Hotel Latvijalt juhtimistasu. Praegu analüüsime, milline oleks parim lahendus Leedu seadusi arvestades.
    Kindlasti peavad paljud kõigis kolmes Balti riigis tegutsevad Eesti ettevõtjad pidevalt mõtlema välja lahendusi, et mitte maksta ülemäära palju makse. Selleks peavad olema põhjalikud teadmised naabermaade keerukatest maksuseadustest. Seaduste, eriti maksuseaduste vastu ei tasu eksida.
    Maksusüsteemi järel on kriitiliseks valuküsimuseks piirikontroll ja piiriületus. Ühelt poolt ei suurenda kuidagi meie turvalisust see, et kontrollime Läti piiri ja teiselt poolt on Soome (ehk Euroopa Liidu) piiril pidevad ummistused, mis on sageli tingitud sellest, et piirivalvel napib inimesi, kes passikontrolli kiiresti läbi viiksid. Turistide rahulolu ja kulutamisvalmidust see ei tõsta.
    Eriti arusaamatuna tunduvad sadade meetrite pikkused veoautode järjekorrad Eesti-Läti piiril. Mis takistab riikidevahelist kokkulepet sõlmimast, et veoautod saaksid peatumata Tallinnast sõita Leedu-Poola piirile? Mina ei tea. Kas ei ole võimalik või ei taheta seda ära korraldada?
    Ameerikas tehtud uuringu kohaselt seisab keskmine ameeriklane elu jooksul 5 aastat järjekordades. Tark inimene proovib seda aega teisiti kasutada ja jätab Eestisse tulemata. Koju jääb ka raha, mis oleks meie majandust elavdanud.
    Euroopa Liidu tulekuga seoses on idee Balti Ühendriikidest stiilis: The Dutch have taken Holland! Kuid ometigi: kiired sammud ühtse majandusruumi loomiseks ja arendamiseks annavad meile selge eelise juba täna. Ärgem unustagem, et majanduslikud põhjused olid tegelikult need, mis said algtõukeks Euroopa Liidu loomisele. Kas me siis tõesti raha ei armasta?
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Järjekordne Telia MeetUp toimub juba 30. mail
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.