Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kasum ei sõltu kliendi lojaalsusest

    Kõik ettevõtjad räägivad sellest, kui olulised on lojaalsed kliendid, ja peaaegu kõik pingutavad selle nimel, et kliente aina lojaalsemaks muuta.
    Sest neile ju lubati, et kui lojaalsus on saavutatud, siis tuleb ka kasumlikkus nagu lepase reega. Loomulikult ei ole see kogu tõde. Kasumlikud on jätkuvalt need kliendid, kellele turundamiseks, müügiks ja teenindamiseks kulunud summad on väiksemad kui kliendi käive.
    Professorid W. Reinartz ja V. Kumar uurisid klientide lojaalsuse ja kasumlikkuse suhet. Uuringust selgus, et lojaalsetest klientidest pooled teenisid vaevalt tagasi nende teenindamisele tehtud kulutused, samas pooled väga kasumlikest klientidest olid lühiajalised kliendid, kes ostsid kõrge marginaaliga tooteid.
    Uuringut on pikemalt refereeritud 24. septembri Äripäevas ja uuringu kokkuvõte ilmus täismahus ajakirja Harvard Business Review juulinumbris.
    Soome kliendisuhete spetsialistid J. Lehtinen ja K. Storbacka analüüsisid 90ndatel finantsasutuse X klientide kasumlikkust (vt joonist). Analüüsi tulemused näitasid, et vähem kui 10% ettevõtte klientidest genereeris 100% ettevõtte kasumist, järgmised 40% genereeris lisaks 80% kasumit ja viimased 50% viis suure osa kasumist ettevõttest välja.
    Seega ei peaks ettevõte endalt küsima seda, kui lojaalsed on meie kliendid, vaid kui kasumlikud on need kliendid, kes on ettevõttele truud, ja kui kasumlikud need kliendid, kes meie juurest lahkuvad.
    Seda, kui kasumlik on kliendi lojaalsus ja kahjulik tema lahkumine, saab numbritesse panna: lahkunud klientide arv × klientide lahkumise tõttu saamata jäänud tulu (see tuletatakse, lahutades viimaste perioodide keskmisest käibest kulud). Lojaalsuse kasumlikkuse arvutamisega eraldame terad sõkaldest ja saame teada, kes on väärt hoidmist, kes mitte.
    Kuid kuidas saavutada väärtuslike klientide lojaalsus? Tavapärane vastus sellele küsimusele on, et lojaalsus saavutatakse klientide rahulolu tõstmisega. Uuringud näitavad, et ainult äärmiselt rahulolev klient on lojaalne.
    Asi läheb veel segasemaks, kui küsida, mis on rahulolu ja kuidas see saavutatakse. Siinkohal peab klientide lojaalsust tõsta sooviv firmajuht kõigepealt selgeks tegema, miks klient just tema ettevõttest ostab.
    Lojaalsuse tüübid sõltuvad äri olemusest, ettevõttest, tööstusharust, piirkonnast ja klientidest.
    Lojaalsuse tüübid: kunstlik lojaalsus ? põhineb info ja valiku puudumisel; vajadusel põhinev lojaalsus ? madalama mobiilsusega tarbijad; valikul põhinev lojaalsus ? kõrge teadlikkuse ja mobiilsusega tarbijad; lojaalne võib olla tarnija brändile (nt Stockmann) või tootja brändile (nt Nike); lojaalsus võib põhineda hinnal, asukohal, toodete ja teenuste funktsionaalsusel või kvaliteedil.
    Lojaalsus on seda tugevam, mida enam näitajaid koos esineb. Näiteks selgus Prantsusmaal läbi viidud uuringust, et kliendid, kes olid lojaalsed nii käitumuslikult kui ka hoiakutes, olid paremad soovitajad kui kliendid, kes olid lojaalsed ainult oma käitumiselt.
    Üldine trend on, et klientide teadlikkus kasvab ja kunstliku lojaalsuse osakaal väheneb. Klientide nii-öelda teadlik lojaalsus saavutatakse, pakkudes kliendi vajadustele vastavate omadustega tooteid ja teenuseid.
    Tänapäeval muutub aina olulisemaks, et ka teenindus vastaks kliendi nõudmistele (ettevõte on kättesaadav kliendile sobival ajal, klient ei pea ostu sooritamiseks tegema liigseid pingutusi) ja ettevõte näitab, et väärtustab suhtlemist lojaalse kliendiga (klient tunneb, et ta on hinnatud tänu isikustatud pakkumistele, eriüritustele vms).
    Pakutav lisandväärtus seotakse aga lojaalsusprogrammiga, mis vastab samal ajal ka küsimusele, kuidas kasvab kasum lojaalsuse kasvu kaudu.
    Samal teemal: Kliendi lojaalsusest ja kasumlikkusest kõneldakse 24. oktoobril Reval Hotel Olümpias.
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Balti aktsiad jätkasid tõusulainel
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.