Sulev Oll • 23. oktoober 2002 kell 22:00

Täisteenusliising kogub Eestis tuure

AVIS Liisingu osakonnajuhataja Argo Rebase sõnul tõuseb huvi täisteenusliisingu vastu aasta-aastalt. Kui eelmisel aastal kasvas autopark 18, siis tänavu juba 47 võrra. ?Lisaks tuleb arvestada, et mitmed muudes riikides asuvad kliendid liisivad nüüd läbi sealsete esinduste,? sõnas Rebane.

Varem domineerinud välismaiste firmade esinduste või tütarfirmade kõrval või asemel on Rebase sõnul AVISe klientideks paljud Eesti firmad. ?Eriti huvituvad täisteenusliisingust firmaomanikud ja finantsistid,? lausus ta.

Kaheksa aastat täisteenusliisingut pakkunud AVIS reklaamib ühe märksõnana kliendikesksust/personaalsust. ?Me pole hakanud eri tootepakette juurutama, vaid püüame pakkuda kliendile teenust vastavalt tema vajadustele,? rääkis Rebane. ?Selline lähenemine, arvestades uusmüüki ja juurdemüüki, on ennast igati õigustanud.?

Edu saadab ka Ühisliisingu tütarfirmat ASi Rentacar, mis pakub teenusliisingut kaubamärgi Budget all. Kui 2000. aasta lõpus oli firmal 300 sellist lepingut ja 2001. aasta lõpus 700, siis nüüd on teenusliisinglepingute arv tõusnud 1200-le. ?Tänapäeval pole autoliising enam pelgalt raha andmine autoostu finantseerimiseks,? ütles läbi Rentacari kaudu täisteenusliisingut müüva Ühisliisingu autoliisingugrupi juhi Janek Heinola.

Sellest nädalast autoliisingu tooteid rõivasuurustena tuntud tähtede L, XL ja XXL all müüv Hansa Liising Eesti hakkab samuti enam rõhuma täisteenusliisingule. ?Uued tootenimetused ja nende müük Hansa Liisingu kaudu teenib suuresti eesmärki hoogustada varem Balti Autoliisingu tooteks olnud täisteenusliisingu müüki,? ütles ettevõtteautoliisingu osakonna juhataja Ando Uus.

Uue nimega täisteenusliising ehk XXL sisaldab peale autoostu rahastamise ja kindlustuse muid vajalikke teenuseid.

Hansa Liising Eesti juhataja Gerd Kriegeri sõnul aitab täisteenusliising teha auto kasutamise mugavamaks ja kulud paremini kontrollitavaks. ?Liisimisel arvestatakse tihti vaid liisingumaksega, mis praktikas moodustab siiski vaid 2/3 kõigist autole minevatest kulutustest,? ütles ta.

Esialgu põhiliselt ettevõtjatele suunatud täisteenusliisingu osakaalu tahab Hansa Liising tõsta 15 protsendile kogu portfellist, hetkel on selle osakaal Hansa Liisingu/Balti Autoliisingu portfellis 10.

Hansa Liisingu autoliisingu turuosa Eestis on septembri alguse seisuga ligi 63, sõiduautode liisinguportfellis oli septembri alguse seisuga 25 000 autot Eestis, 6300 Lätis ja 4500 Leedus.

Sampo Liisingu müügijuht Kristjan Kivipalu sõnul pakub firma täisteenusliisingut läbi oma koostööpartnerite. ?Tegelikult pole ju ka Hansa Liisingu tootes midagi eriti uut, need asjad on lihtsalt ühtsesse paketisüsteemi koondatud,? lausus ta. Sampo Liisingu enda tooteks on Hansa Liisingu XLiga sarnane, põhiliselt väike- või väike-keskklassi sõidukite ostuks mõeldud POP-auto, mida pakutakse alates tänavu märtsist.

Hetkel kuum