• OMX Baltic0,53%304,79
  • OMX Riga0,04%868,63
  • OMX Tallinn0,46%2 008,2
  • OMX Vilnius0,55%1 212,09
  • S&P 5000,00%5 892,58
  • DOW 300,00%42 051,06
  • Nasdaq 0,72%19 146,81
  • FTSE 1000,3%8 610,47
  • Nikkei 225−0,98%37 755,51
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%90,2
  • OMX Baltic0,53%304,79
  • OMX Riga0,04%868,63
  • OMX Tallinn0,46%2 008,2
  • OMX Vilnius0,55%1 212,09
  • S&P 5000,00%5 892,58
  • DOW 300,00%42 051,06
  • Nasdaq 0,72%19 146,81
  • FTSE 1000,3%8 610,47
  • Nikkei 225−0,98%37 755,51
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%90,2
  • 24.10.02, 09:54
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

EPL: Libeda tee sõidu eksami saab teha välismaal

Autokoolide Liit pakub autojuhiloa taotlejatele võimalust õppida libedal teel sõitmist Rootsis või Soomes.
Rootsis on õppeväljaku teatud teelõigud kaetud spetsiaalse plastik-kattega, mis muutub libedaks, kui sinna vett peale pritsitakse. Rootsis sisaldab 2000 Eesti kroonine koolitus teooriatundi ja kuut sõidukorda. Lisaks tuleb loa taotlejal tasuda reisikulud, kirjutab Eesti Päevaleht.
?Seni kuni libedal teel sõitmise koolitus pole sooritatud, on algaja juht maanteel ohtlik,? ütles autoregistrikeskuse (ARK) eksamiosakonna juhataja Toivo Kangur ja lisas, et koolitus sisaldab endas libedal pidurdamist, ootamatust takistusest möödumist ja auto kontrollimist kurvi läbimisel.
Eriti puudutab see neid noori juhte, kes teevad oma eksami ajal, mil väljas pole libe ning soovivad esmase loa vahetada pärisloa vastu. Uue loa saamise eeltingimus on libedal teel sõidu kogemus. Kui tänavune talv tuleb soe ja libedaõpet pole võimalik teha, annab ARK kehtivuse kaotanud juhilubade vastu uued esmased juhiload, mitte pärisload.
?Kellel on esmane luba, peaks teise aasta jooksul (talvel) tegema läbi koolituse talvel, sest suvel ei ole Eestis selleks võimalust. Autokool peaks leidmine võimaluse seda teha, sest kui isik tuleb ARKi juhiluba vahetama, peab tal olema märge libeda sõidukoolituse läbimise kohta,? ütles Kangur.
?Ministeerium ja ARK püüavad suruda kõik väljaõppe kohustused autokoolide õlgadele, andmata nende täitmiseks sentigi raha,? ütles Eesti Autokoolide Liidu (EAKL) vastne president Oleg Botvin. Tema sõnul maksab ühe libedasõidu õppeväljaku ehitamine kuni 24 miljonit krooni.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele