• OMX Baltic0,21%302,67
  • OMX Riga−0,29%868,62
  • OMX Tallinn0,25%1 991,72
  • OMX Vilnius0,16%1 207,41
  • S&P 5000,00%5 844,19
  • DOW 300,00%42 410,1
  • Nasdaq 4,35%18 708,34
  • FTSE 1000,05%8 609,05
  • Nikkei 2251,43%38 183,26
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%89,51
  • OMX Baltic0,21%302,67
  • OMX Riga−0,29%868,62
  • OMX Tallinn0,25%1 991,72
  • OMX Vilnius0,16%1 207,41
  • S&P 5000,00%5 844,19
  • DOW 300,00%42 410,1
  • Nasdaq 4,35%18 708,34
  • FTSE 1000,05%8 609,05
  • Nikkei 2251,43%38 183,26
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%89,51
  • 28.10.02, 13:52
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Euroopa Liit jätab Eesti kalurid tööta

Eesti kalurid saavad Läänemere kalanduskomisjoni otsusel järgmisel aastal püüda ligi 20 000 tonni vähem kilu ja räime.
Otsus tähendab rahalises mahus kaotust vähemalt 40 miljonit krooni ning paarisaja kaluri töötuks jäämist.
Keskkonnaministeeriumi kalavarude osakonna peaspetsialist Enno Kobakese sõnul on esialgsetel andmetel järgmisel aastal Eesti kaluritel lubatud püüda 31 930 tonni kilu ja umbes 28 000 tonni räime.
?Mure on muidugi suur, küsisime ka räimele lisakvooti, kuid ei saanud seda põhjendusega, et teiste riikide püügikvoodid vähenesid meie omadest veelgi rohkem,? rääkis Kobakene. ?Kiluvarude osas tehakse lähinädalatel veel täiendavaid uuringuid ning kui selgub, et varu on piisavalt, saame võib-olla järgmise aasta keskel kvooti juurde.?
Ühe suurema kalapüügifirma, Hiiu Kaluri tütarettevõtte ASi Dagomar juhataja Ülo Esta ütles, et arvestuste kohaselt peab tema firma 12st püügilaevast järgmisel aastal püügilt kõrvale jääma 4. ?Karta on, et tooraine vähenemise tõttu peavad omakorda ka Dagotari ja Läätsa kalatööstused (samuti Hiiu Kaluri kontserni kuuluvad ettevõtted ? toim.) vähendama töötajate arvu neljandiku võrra,? rääkis Esta. ?Rahaliselt kaotavad kalatööstused, sadamad, kala vedamisega seotud transpordifirmad, riik maksude näol.'

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele