• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,3%39 692,65
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,3%39 692,65
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 11.11.02, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Konflikt soodustab firma arengut

Aktiivne klient annab julgelt teada, kui suheldes firma esindajaga toimub midagi, mis ei vasta tema ootustele. Alati ei pruugi see sõltuda ainult firma esindajast, kas ta vastab kliendi ootustele või mitte. Kui klient ja firma esindaja ei mõista teineteist, siis võib sellest konflikt tekkida.
80 konfliktidest saab alguse tühjast-tähjast. Oskamatus konflikte juba eos lahendada laseb konfliktidel tihti üle pea kasvada. Konflikti algstaadiumis, kui situatsioon on lihtsalt ebameeldiv, siis tavaliselt välditakse probleemi lahendust või lükatakse see edaspidiseks.
Kui firmal on pidevalt klientidega konflikte, siis töötajad saavad endalt küsida ? mis on firma tegutsemises sellist, mis võimaldab konfliktidel tekkida. Kliente võib vaadelda kui firma tööle tagasiside andjaid.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Firma võib käsitleda konflikti kliendiga kui suurepärast arenguvõimalust ning otsida uusi hästi toimivaid lahendusi, kuidas senisest paremini tegutseda. Konflikti kasu- või kahjutegur on tõlgendamise küsimus. Konfliktsituatsioonis on alati vähemalt kaks poolt ning pole põhjust arvata, et ainult klient on n-ö kitsaskoht. Üksi paugutada ei saa.
Eelkõige kohtub klient firma esindajaga (klienditeenindajaga, projektijuhiga) ning palju sõltub firma esindaja pädevusest, kuidas ta oskab tekkinud konfliktsituatsiooni lahendada. Samuti on oluliseks teguriks firmasisene mikrokliima ning sellest tingitud kommunikatsioon.
Kui firmas on sõbralik ja usaldusväärne mikrokliima, siis on lihtne:
- ettetulevaid probleeme ja konflikte esile tuua;- lahti rääkida, leida kõiki osalisi võimaluste piires rahuldav lahendus;- vajaduse korral firmas muutusi läbi viia, kui konflikt oli tingitud firma töökorraldusest;- konfliktist teha arukaid järeldusi;- kasutada läbitud konfliktsituatsiooni kui õppimisvõimalust, mis võimaldab firmal areneda uuele tasandile.
Kui firmasiseses mikrokliimas ei ole vastastikust usaldust ning kaastöötajatesse suhtutakse kui võimalikesse konkurentidesse, siis loomulikult on kommunikatsioon häirunud. Konflikte püütakse pigem vältida, eitada ja kinni mätsida kui avalikult esile tuua ja lahendada.
Autor: Anneli Salk

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 5 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele