Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Uus teenus säästab raha
?Kuna välisriigis on kõnede vastuvõtmine reeglina odavam kui ise välja helistamine, võidab Tagasihelistamisteenuse kasutaja raha,? ütles EMT roamingu arendusjuht Kati Kallastu.
Tagasihelistamisteenuse kasutamiseks vajaliku numbrikoodi valimise järel võetakse ühendust valitud numbriga. Kui kõne vastu võetakse, kuuleb vastuvõtja teadet, et kõned ühendatakse ning süsteem helistab kõne algatajale tagasi.
?Selleks, et mobiiltelefoni ekraanile ilmuvad tekstid ja kuuldavad teated täiesti arusaadavad oleksid, saab tagasihelistamisteenust kasutada erinevate keeltega,? ütles Kallastu. ?Vene rahvusest kliendid võivad kasutada koodi *402* ja inglise keelt rääkivad kliendid *403*.?
Tagasihelistamisteenust saab kasutada ainult Eesti numbritele helistamisel, numbrit ei pea valima rahvusvahelisel kujul. Selleks, et kasutada telefoni välisvõrkudes, on kliendil vaja tellida rahvusvaheline kõneteenus.
11. detsembrist tuleb EMT välja uue ka uue teenusega Kõnefilter, mis võimaldab kliendil valida, milliseid kõnesid vastu võtta ja milliseid mitte. Vastuvõtmisele mittekuuluvad kõned saab suunata kõneposti, teisele numbrile või võrguteatele. Kõnesid saab filtreerida vastavalt soovitud nädalapäevadele ja kellaaegadele. Iga kõne filtreerimise järel ilmub kasutaja telefoni ekraanile teade, milliselt numbrilt tulnud kõne parajasti filtreeriti. Kõnefilter toimib ka juhul, kui helistaja pole soovinud oma numbrit näidata. Kõnefilter võimaldab luua musti ja valgeid nimekirju. Must nimekiri sisaldab numbreid, millelt tulevaid kõnesid ei soovita vastu võtta. Valge nimekirja koostamisel saab vastata ainult selles nimekirjas toodud numbritele.
Must ja valge nimekiri võivad olla aktiivsed ka samaaegselt, kuid sel juhul on prioriteetsem valge nimekiri: kasutaja saab vastata ainult valges nimekirjas olevatelt numbritelt tulevatele kõnedele.
Tele2
Inga Jagomäe, suhtekorraldusjuht
Tele2 ei välista ühegi teenuse tegemist, kui selle turule toomine on põhjendatud reaalse kliendivajadusega. Loomulikult ilmub tagasihelistamisteenusele sarnane toode meie portfelli.
Radiolinja
River Tomera, teenustearendusjuht
Kõnefiltri laadsed teenused põhinevad IN teenusplatvormil (intelligentsed kõneteenused).RLE kasutab Nokia IN teenusplatvormi, mis võimaldab samuti vastavate kõneteenuste pakkumise. Hetkel ka nende (ja sarnaste) teenuste arendamisega Radiolinja teenustearendusosakond tegeleb, kuid praegu ei soovi me avalikustada konkreetseid teenuslahendusi ega turule toomise aega. RLE on tagasihelistamise võimalikke lahendusi uurinud (USSD call-back, prepaid roaming jm lahendused), kuid reeglina seondub vastavate lahenduse stabiilsusega küllalt palju probleeme. Kuna EMT ei ole teenuse täpse sisu, katvuse ja hindade kohta teatanud enamat, kui et kasutatakse teenuskoode, on võimatu vastavat teenuslahendust hinnata.
Autor: ÄP