Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Valimisraha läks meediafirmadele

    Suurim tegija oli Mark Eikneri juhitav reklaami- ja meediaagentuur AS Idea AD, mille kaudu liikus 6,9 miljoni krooni eest Keskerakonna valimisraha. See on suurem summa, kui kulutas valimistel Isamaaliit kokku. Keskerakond pani valimistel välja kokku 12,2 miljonit krooni, seda on kaks korda rohkem kui Isamaaliidul või Mõõdukatel.
    Edukuselt teine firma oli Ants Lusti ja Madis Laasi juhitav Kontuur Leo Burnetti grupp, mis vahendas Reformierakonna reklaami kokku 6,5 miljoni krooni eest. Kontuuri grupi meediavahendusfirma OÜ MediaBroker esitas arve ligi 4 miljonile kroonile, reklaamifirma AS WWH 1,5 miljonile kroonile ja reklaamibüroo OÜ Kontuur LB 1 miljonile kroonile.
    Kolmas tegija oli valimistel 6,2 miljoni krooniga Res Publica partner OÜ Media House, mis on Eesti suurim meediavahendusfirma. Meediaärimehe Hans Luigega seotud Media House?i aastakäive küünib 60 miljoni kroonini.
    Meediafirmade taga on omakorda Eesti tele- ja raadiojaamad ning ajalehed ja ajakirjad, kuhu kanaliseerunud reklaamirahast pole veel ülevaadet ilmunud.
    Lisaks meediafirmadele lõikasid valimistelt tulu posti- ja sidefirmad ning trükikojad. Nii näiteks maksis suurima kampaania korraldanud Keskerakond ASile Printall trükkimise eest ligi 300 000 krooni. AS Eesti Post esitas Res Publicale 417 000kroonise arve.
    On ka üllatuslikke tegijaid, nagu Keskerakonna tuntud partner tikufirma AS Estonian Match, mis tootis 370 000 krooni eest ligi 300 000 toosi tikku. Reformierakonnale müüs 266 000 krooni eest ilutulestikku AS Roi.
    Viljandis asuva tikutehase müügijuht Jaanus Ruuben ütles, et reklaamtikkude vastu tundsid huvi ka teised erakonnad, aga tehinguks veel ei läinud. Ühe reklaamtikutoosi hind tuleb ligi üks kroon. See on kallim kui poes, kuna reklaamtikkudel kasutatakse teistsugust kartongi ja paremat trükikvaliteeti. Tikutoosidele läks üle kümne Keskerakonna kandidaadi, mis tegi tootmise kallimaks.
    ?Toosi vaadatavus on suhteliselt suur,? hindas Ruuben tikureklaami mõju. Tema hinnangul vaadatakse tikutoosi vähemalt 45 korda ehk samapalju, kui seda kasutatakse. Keskerakonna tellimus on tikufirma jaoks tühine, kui arvestada, et päevas valmib üle kahe miljoni toosi tikke.
    Vähem kulutanud erakondade partnerid teenisid ka valimistelt vähem.
    Marek Reinaasi (reklaamibüroo Zavod), Olav Osolini (Kolm Karu) ja Rain Teimanni (Vatson &Vatson) ühine meediafirma OÜ Mediapool vahendas Isamaliidu reklaami 1,3 miljoni krooni eest. Sellele lisandub pool miljonit OÜ-le Zavod.
    Mõõdukad ostsid 2 miljoni krooni eest reklaamiteenust Janeck Uibo juhitavalt meediafirmalt OÜ Trendmark (endine Ameba) ning 1,6 miljoni krooni eest teenust Ain Kaldra ja Andres Uibomäe juhitavalt reklaamifirmalt OÜ Smile Group.
    Kõige vähem kulutanud Rahvaliit tellis 1,2 miljoni krooni eest reklaamiteenust Joel Volkovi juhitava Tank grupi meediafirmalt OÜ Target One.
    Kui meedia- ja reklaamifirmad pakkusid reeglina teenust vaid ühele erakonnale, siis erandiks oli OÜ Ühendatud Närvivõrgud Pärnust, firmanimega Droom.
    Ettevõtte juhi Heiki Penu sõnul pakkus agentuur Res Publicale reklaami Pärnu Postimehes, Keskerakonnale välireklaami Viljandis ja korraldas Reformierakonna Pärnu kampaania.
    Valimised täiendasid ka turu-uurijate rahakotti. Uuringufirma ES Turu-Uuringute AS sai Mõõdukatelt kahe uuringu eest 118 000 krooni ning teist samapalju kokku Isamaaliidult ja Keskerakonnalt.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Olulisemad lood

Tõnu Mertsina: ettevõtete kasvuväljavaade halveneb
Ettevõtetel on üha keerulisem suunata oma suureks paisunud kulusid edasi teistele ettevõtetele ja lõpptarbijatele, kirjutab Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
Ettevõtetel on üha keerulisem suunata oma suureks paisunud kulusid edasi teistele ettevõtetele ja lõpptarbijatele, kirjutab Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
Kristiina Saal: viis soovitust, kuidas leida meeskonda õiged inimesed
Värbamiskuulutuste põhjal pakub sageli tööd maailma ägedaim ettevõte. Selgem sõnum ning oma eripärade tundmine töötab paremini, kirjutab CVO Recruitmenti värbamispartner ja juhtgrupi liige Kristiina Saal.
Värbamiskuulutuste põhjal pakub sageli tööd maailma ägedaim ettevõte. Selgem sõnum ning oma eripärade tundmine töötab paremini, kirjutab CVO Recruitmenti värbamispartner ja juhtgrupi liige Kristiina Saal.
Täna on viimane päev märkida Coopi aktsiaid
Coop Panga uute aktsiate märkimine lõpeb täna kell 16.00. Aktsiate avaliku pakkumise eesmärk on kaasata 15–20 miljonit eurot lisaraha panga edasise kasvu toetamiseks.
Coop Panga uute aktsiate märkimine lõpeb täna kell 16.00. Aktsiate avaliku pakkumise eesmärk on kaasata 15–20 miljonit eurot lisaraha panga edasise kasvu toetamiseks.
Reaalajas börsiinfo
Suures kahjumis Operaili kaubaveod on tänavu vähenenud poole võrra
Riigile kuuluva raudteevedude ettevõtte Operail kaubamahud on Vene sõja tõttu kokku kuivanud ning kasumi asemel vaatab esimese 9 kuu tulemustest vastu 3,5 miljoni euro suurune kahjum.
Riigile kuuluva raudteevedude ettevõtte Operail kaubamahud on Vene sõja tõttu kokku kuivanud ning kasumi asemel vaatab esimese 9 kuu tulemustest vastu 3,5 miljoni euro suurune kahjum.
Kas ennetada tööstressi või tegeleda tagajärgedega?
Vaimse tervise kuu on läbi, aga see ei tähenda sugugi, et vaimne tervis oleks sellega kuidagi korda saanud. Vastupidi: ees on ootamas rasked ajad – külm ja pime talv, teadmatus sõja asjus, toodete ja teenuste hinnatõusu tõttu ka majanduslikult keerulised ajad –, nii et pigem tasuks ennetavalt töötajate vaimsele tervisele rohkemgi tähelepanu pöörata.
Vaimse tervise kuu on läbi, aga see ei tähenda sugugi, et vaimne tervis oleks sellega kuidagi korda saanud. Vastupidi: ees on ootamas rasked ajad – külm ja pime talv, teadmatus sõja asjus, toodete ja teenuste hinnatõusu tõttu ka majanduslikult keerulised ajad –, nii et pigem tasuks ennetavalt töötajate vaimsele tervisele rohkemgi tähelepanu pöörata.
Milrem Robotics saadab Ukrainasse 14 robotsõidukit
Eestis loodud robootika ja autonoomsete süsteemide arendaja Milrem Robotics ja Saksa kaitsetööstus Krauss-Maffei Wegmann saadavad 14 mehitamata maasõidukit THeMIS Ukrainasse.
Eestis loodud robootika ja autonoomsete süsteemide arendaja Milrem Robotics ja Saksa kaitsetööstus Krauss-Maffei Wegmann saadavad 14 mehitamata maasõidukit THeMIS Ukrainasse.
Vastvalminud Opeli esindus Peetris vahetab omanikku
Bassadone Automotive Nordicule kuuluv Auto-Bon ostab Länsiauto Opeli imporditegevuse Soomes ja Baltikumis, mis tähendab, et omanikku vahetab ka äsja Peetris avatud uus Opeli esindus.
Bassadone Automotive Nordicule kuuluv Auto-Bon ostab Länsiauto Opeli imporditegevuse Soomes ja Baltikumis, mis tähendab, et omanikku vahetab ka äsja Peetris avatud uus Opeli esindus.

Olulisemad lood

Lillekasvatajast gasell katsetab kogu aeg: kui läheb nässu, siis läheb nässu
Tootsi Aiandi üks omanikke ja juht Tarvo Alvet katsetab pidevalt uute lilledega. “Mul on alati selline teatud protsent jäänud riskiks, et katsetan ära – tuleb, mis tuleb, kui läheb nässu, siis läheb nässu,” rääkis ta Äripäeva raadiosaates "Kiired ja vihased".
Tootsi Aiandi üks omanikke ja juht Tarvo Alvet katsetab pidevalt uute lilledega. “Mul on alati selline teatud protsent jäänud riskiks, et katsetan ära – tuleb, mis tuleb, kui läheb nässu, siis läheb nässu,” rääkis ta Äripäeva raadiosaates "Kiired ja vihased".

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.