• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Mehed taasavastavad ehteid

    Sügise alguses vestlesime moedisainer Arne Niiduga ehetest ja eelkõige viimase aja kuumast teemast ? meeste ehetest. Niit on selles mõttes lausa ideaalne vestluspartner, et temas on esindatud kaks eri poolust ? mees kui ehte kandja ja mees kui moedisainer, kes sageli on ka stilist ja konsultant nii meestele kui ka naistele. Loomulikult huvitas mind, kuidas ta põhjendab seda, et just nüüd ja äkki on mehed otsustanud hakata ehteid kandma.
    Arne Niit: Kui me vaatame ajaloos tagasi, siis ei ole see ju uudis ? mehed on läbi aegade väga palju ehteid kandnud ja mitte vähem kui naised, pigem rikkalikumalt ja kallimaid.
    Teiseks on moe tendents selline, et inimesed on hakanud just nüüd rohkem oma keha demonstreerima ja selle eest hoolitsema, mille esimene märk oli tätoveeringute mooditulek. Ja ehted on paljal nahal väga efektsed...
    Kolmandaks on moe suund muutunud väga romantiliseks ja folkloorseks, millega seoses on tulnud ka ehted sinna juurde tagasi, lisades glamuuri ja sära. Moes on uuesti suured sõrmused, käeketid, avatud pluusikaeluses kantavad efektsed ja kallid kaelaehted, sest mehe ehted peavad olema kallid, massiivsed ja jõulised.
    Suur osa on selles maailmanimega moedisaineritel nagu Jean-Paul Gaultier ja Christian Lacroix, kes ise väga palju ekstravagentseid ehteid ja suuri kive armastavad ning seda ka oma loominguga edasi annavad.
    Põhjus, miks mehed just nüüd ehteid kannavad, on ka see, et kui naistemoes domineerib värvide virvarr, siis meestemoes suuri muudatusi ei ole olnud ja mehed otsivad isikupära läbi ehete.
    Heli Kuulman: Ja kui naiste ehted on praegu väga värvilised, siis meeste ehetes domineerivad ikkagi suhteliselt vaoshoitud toonid ? metallidest titaan, teras, tuhmi läikega plaatina, kividest samuti tumedad toonid ? sinine, hall, antratsiit. Mis sa arvad sellest, et meeste moekalliskivi on väga hinnaline must Tahiiti pärl?
    AN: See on jälle seotud sellega, et moes on roosad ja lillakad pluusid ja sinna juurde sobivad tumedamad kivid. See on ka omamoodi meenutus 1970ndate ?mafiooso elust?. Teatavasti oli eelmine meeste ehete kõrgaeg just 1970. aastatel.
    HK: See oli aeg, kui moes olid alt laiad püksid, orientaalsete mustritega särgid ja pikad juuksed ? ilmselgelt idamaade mõjud. Mehed kandsid siis rinnal suuri ümmargustest (vask)rõngastest keeratud kette, mille küljes rippusid erinevad kultustalismanid. Ja nüüd on ka see püksimood tagasi
    AN: Jah, jällegi on moes alt laiad püksid, kuid palju glamuursemana kui 1970ndail, ja jällegi hakkavad mehi tõmbama ehted.
    HK: Sul on mitmeid meeskliente ja vähemalt osale neist oled ka stilisti eest. Kui palju on tulnud valida või soovitada ehteid?
    AN: Ehted on siiani piirdunud lipsunõela ja mansetinööpidega, aga ma arvan ja tunnen, et noorte meeste huvi uute, novaatorlike ehete vastu tekib. Eestis läheks ka võib-olla vaja n-ö teerajajaid, kellest mõõtu võtta.
    HK: Maailmas demonstreerivad popikoonid Brad Pitt, Lenny Kravitz, Billy Thornton ja David Beckham juba teist aastat oma haruldasi juveele ? teemantripatseid ja musti pärleid. Millise nihkega maailmamood Eestisse jõuab?
    AN: See mood, mis maailma moepealinnades täna müüb, on Eestis kantav aasta pärast. Tänu mitmetele teguritele jõuab mood meile järjest kiiremini.
    HK: Kuidas on muutunud sinu enese suhtumine ehtesse? Veel aasta tagasi ütlesid ühes intervjuus, et sa ise ehteid ei kanna. Kas see suhtumine on muutunud?
    AN: Erinevalt sellest ajast ma nüüd kannan ehteid, aga need peavad olema väga spetsiifilised ja loomulikult ei kanna ma neid iga päev. Aga ma tunnistan, et mulle meeldivad isikupärased ehted.
    HK: Vestlesime omavahel mõnedest Eesti elu viimase aasta suurüritustest, millega seoses tahaksin küsida: kas rõivadisainer näeb ehtekunstnikus konkurenti, kes ei lase tal üksinda särada ja üritab võimaluse korral valida omavalmistatud eksklusiivtualeti juurde ilmetuid, maitsetuid ja odavaid masstoodangus ehteid, et poleks põhjust rääkida ehtekunstniku loomingust?
    AN: Mina olen täiesti kindel odavate massitarbeehete vastane. See on teismelistele mõeldud hooajakaup. Minule kangastuvad kohe suurte Euroopa kaubamajade esimesed korrused hooaja alguses ja need hinnalipikud, mis kui palju maksab. Imitatsioonehted on küll praegu väga moes, kuid need on ikkagi mõeldud noortele.
    HK: Igal juhul ei tohiks sellist tüüpi ehted sattuda primadonna või lugupeetud daami õhtutualetti kaunistama. Kas sinu arvates on see eesmärk omaette või on siin tegemist sügava asjatundmatusega?
    AN: Minu arvates pigem asjatundmatusega. Kes oskab näha, saab aru, aga kes pole kunagi näinud, see ei hakkagi aru saama. Üksikud saavad aru, et midagi on valesti, ja pöörduvad stilisti poole. Mina olen selle poolt, et kui juba ehet omada ja kanda,siis peab see olema hinnaline ja ehtne ? pigem olgu neid vähem.
    HK: Ja see ehe peab sulle ka midagi pakkuma, see peab peegeldama su isikupära ja tõstma enesetunnet. Miks see ehteteadlikkus meil nii palju muust moeteadlikkusest maha jääb?
    AN: Märgid näitavad, et moeteadlikud inimesed, kes käivad moe eest raha välja, on õppinud meie parimat disaini hindama ja tarbima.
    HK: Ja seda ei olegi põhjust häbeneda, sest nii Eesti rõiva- kui ka ehtekunstnikud on ju maailmatasemel. Kas sul endal ei ole tekkinud soovi kavandada mõnda ehet?
    AN: Jah, on küll, kui ma olen kavandanud mõnd tualetti. Tahaks seda proovida, aga kõik on endas ja ajas kinni. Alati leiad põhjuse, et aega ei ole, aga tuleks võtta see aeg ja ükskord proovida.
    HK: Mis materjalist ja milliste kividega võiks olla sinu lemmikehe?
    AN: Kuna mulle üldiselt istuvad soojad toonid, arvan, et metalliks on kuld. Kividest eelistan ma rohelisi ja siniseid toone, kusjuures eelistatumad on tuhmi läikega kivid, mitte läbipaistvad ja sillerdavad. Ma arvan, et minust saab ehtekandja, sest tunnetan ehetes peituvat tõmmet.
    Autor: Heli Kuulman
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Ain Kivisaar: eksklusiivse kinnisvara kese kolib lähiaastatel Tallinna Manhattanile
Tallinna kinnisvaraturul käib sügisele omaselt vilgas tegevus kõigis segmentides. Huvi püsib jätkuvalt kõrge ka eksklusiivsete elamispindade vastu ning võib prognoosida, et lähiaastate luksuskinnisvara keskmeks saavad lisaks jätkuvalt populaarsele mereäärele ka südalinna kõrghooned, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar.
Tallinna kinnisvaraturul käib sügisele omaselt vilgas tegevus kõigis segmentides. Huvi püsib jätkuvalt kõrge ka eksklusiivsete elamispindade vastu ning võib prognoosida, et lähiaastate luksuskinnisvara keskmeks saavad lisaks jätkuvalt populaarsele mereäärele ka südalinna kõrghooned, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar.
Ignitise tulemusi kergitas kõrge elektrihind
Üheksa kuuga on Leedu energiaettevõte Ignitis kasvatanud käivet 34%, selgub börsiteatest.
Üheksa kuuga on Leedu energiaettevõte Ignitis kasvatanud käivet 34%, selgub börsiteatest.
Äripäev tunnustab novembris kõige edukamaid ettevõtteid
Äripäev on juba 28 aastat koostanud Eesti ettevõtete TOP 100 pingerida ning tänavu selguvad kõige edukamad ettevõtted auhinnagalal 24. novembril Porsche Tallinna esinduses.
Äripäev on juba 28 aastat koostanud Eesti ettevõtete TOP 100 pingerida ning tänavu selguvad kõige edukamad ettevõtted auhinnagalal 24. novembril Porsche Tallinna esinduses.
Disainer Marit Ilison lõi interjööri uuele restoranile
Maakri kvartali uue ärihoone esimesel korrusel avas uksed omanäoline restoran PÄRIS, mille omanäolise, särtsakat rohelist värvi täis interjööri lõi disainer Marit Ilison.
Maakri kvartali uue ärihoone esimesel korrusel avas uksed omanäoline restoran PÄRIS, mille omanäolise, särtsakat rohelist värvi täis interjööri lõi disainer Marit Ilison.