Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Autoreisi mugavus sõltub ettevalmistusest

    Esimese sammuna peaks valima sobiliku sõiduki. Kui on eesmärk mahutada autosse võimalikult palju inimesi, siis ei tohiks kõrvaliseks jätta ka sõitjate, eriti juhi, mugavusvarustuse olemasolu, sest autojuhi sõidutujust tuleneb ka seltskonna meeleolu Tihiti jääb valik pidama mahtuniversaali juures, mille pagasi- ja taga istujate ruum on keskmisest sõiduautost suurem. Kindlad liidrid on USA kõigi mugavustega reisibussid, millel pehmed piloodiistmed ja televiisor. USA reisibusside levinud probleemiks on väsinud mootorid ja sellest tulenevad sagedased rikked. Mitme autoga reisile asudes saab karavani kaasata ka sõiduautosid, kuid siis tuleks ühest autost teha n-ö tehnilise abi sõiduk, kuhu mahutatakse suur osa pagasist.
    Esimene hädavajalik paber enne sõidule minekut on roheline kaart, mis tuleb vormistada sõiduki omaniku nimele või siis notariaalselt kinnitatud sõiduki kasutajale. Rohelise kaardi saab teha kindlustus-ja turismifirmades ning reisisadamas, kõige mõttekam on selle vormistamine kindlustusfirmas koos tavalise kindlustusega. Roheline kaart on võrreldav Eesti sundkindlustusega, mille alusel hüvitatakse liikluses tekkinud kahju. Välismaale sõidul kinnitab volituse oma allkirjaga notar, kahe inimese kokkuleppel koostatud volitust piiri taga ei arvestata. Tavalise volitusega ei tohiks Eesti piiristki üle pääseda.
    Kui on teada välisreisiks kasutatav sõiduk, tuleb arvestada selle iseärasustega. Kindlasti on soovitatav läbida tehnohooldus, teha kõik kunagi edasi lükatud remondid, vahetada kulunud rehvid korralike vastu ning selgitada mootori diagnostikas sõiduki nõrgad kohad. Pärast hooldust tuleks varuda paari tõsiseltvõetava mehhaaniku telefoninumbrid, et lahendada operatiivselt autoga tekkivaid probleeme. Peale reisikraami peaks pagasiruumis jätma nurga tööriistadele. Välismaised remonditöökojad on hinnatasemelt kindlasti kallimad ja vajavad töö täitmiseks aega. Alati on rahakatele autoga reisijatele kogu Euroopat hõlmavad autoabikeskused, mille käsutuses hulk tehnoabiautosid. Hind on kallis, kuid probleemidele leitakse ka kiiresti lahendus. Eestis saab taoliste autoabide kohta infot Autoklubist, mis asub aadressil www.autoclub.ee.
    Sõit talveperioodil eeldab hoopis teistsuguse iseloomuga ettevalmistust kui reis mõnel muul aastaajal. Sõites kohta, kus auto ei paista hangede vahelt välja, tuleks kindlasti valida autole korralikud naastrehvid. Lamell ei ole tavaliselt parim valik, sest rehvid ei saa olla kvaliteetsed erinevates tingimustes ? nii talvel kui ka suvel sõitmiseks. Kindel nael kummikihil hoiab auto ka kõige hullema jää puhul stabiilsena. Kummi valimisel usaldage spetsialiste, kes müüvad rohkem kui üht kummisorti ? neil on veidi objektiivsem hinnang kui konkreetse rehvisordi importijal.
    Eestis levinud diisliküte ei sisalda üldjuhul kütuselisandit, mis laseks mootoril tõrgeteta töötada ka karmis pakases. Omast käest on näide, kuidas diiselmootoriga autoga Lapimaale suusatama minnes ei peetud lisandit vajalikuks. Umbes 700 kilomeetri kaugusel Helsingist, kui väljas oli temperatuur langenud 38 miinuskraadini, langes ka auto kiirus ja kadus jõud. Külmaga muutub diislikütus paksuks ega tee enam mootoris vajalikku tööd. Bensiinimootoritega autodel seda probleemi õnneks ei ole, nendel on probleemiks ainult piiritagune kütuse kõrge hind.
    Käreda pakasega on teiseks probleemiks auto õigel ajal käivitamine, sest isegi soe, kõrgetel pööretel töötav mootor hakkab ligi neljakümnekraadise pakase juures jahtuma. Diiselautodele paigaldatakse kütteplokke, mis vooluvõrku ühendatuna hoiavad auto soojas. Plokkide hinnaklass on tuhande krooni kandis. Kallim, kuid efektiivsem versioon oleks puldiga eelsoojendi.
    Lumist retke planeerides on hädavajalikud ka labidas ja köis kinnijäänud auto vabastamiseks.
    Kui on teada sihtpunkt, kuhu tahetakse jõuda, tuleks teha selgeks teele jäävad asulad, majutus- ja söögikohad ja bensiinijaamad. Kõige parem on muretseda digitaalne atlas ning see sülearvutiga reisile kaasa võtta. Programmeeritud atlas aitab lisaks sihtpunktide leidmisele arvutada teekonna pikkust jms.
    Autor: Lauri Levo
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Novira Capitalil sai Riias valmis ärikvartal
Eesti kinnisvaraarendaja Novira Capital ja Leedu investeerimisfondi Evernord Real Estate Fund III koostöös valmis Riia kesklinnas 70 miljonit eurot maksma läinud ärikvartal Novira Plaza.
Eesti kinnisvaraarendaja Novira Capital ja Leedu investeerimisfondi Evernord Real Estate Fund III koostöös valmis Riia kesklinnas 70 miljonit eurot maksma läinud ärikvartal Novira Plaza.
Swedbank: märgid lubavad majandusele taastumist Soome ja Rootsi ehitus kiratseb
Eesti majandus langeb tänavu poole protsendi võrra, kuid majapidamiste suurenev ostujõud, tugev tööjõuturg, aeglustuv inflatsioon ja välisnõudluse paranemine aitavad majandusel hakata taastuma, prognoosib Swedbank.
Eesti majandus langeb tänavu poole protsendi võrra, kuid majapidamiste suurenev ostujõud, tugev tööjõuturg, aeglustuv inflatsioon ja välisnõudluse paranemine aitavad majandusel hakata taastuma, prognoosib Swedbank.