Ain Taube tõusis arendusdirektori ametist Tallinna Kaubamaja kontserni kuuluva Selveri juhiks mullu novembris. Lisaks Selveri endisele juhile Urmo Vallnerile lahkusid toona ka turundusjuht Ants Vasar ja ostudirektor Anu Kudeviita. Ettevõtte nõukogu põhjendas juhtide väljavahetamist sellega, et antud eesmärgid jäid täitmata. Samas soovisid poeketi omanikud nähe edaspidi Selveri senisest agressiivsemat arengut ning turundustegevuse muutmist.
Kuigi paar kuud on muudatuste läbiviimiseks lühike aeg võib esmalt visuaalsest hinnangust lähtudes arvata, et Selver on suurendanud reklaamikulutusi. Siia kategooriasse mahuks ka erinevad loosimised, kus võitjate ringi sattunud avaliku elu tegelased on tõmmanud ajakirjanduse tähelepanu.
Mullustes usutlustes pidasid Tallinna Kaubamaja aktsia käekäiku jälgivad analüütikud viitasid ettevõtte riskide kasvamisele ? oluliseks peeti ?segaduses? ja kalli hinnaklassi mainega Selveri edasist arengut. Lisaks veel üha kasvav konkurents jaekaubandusturul, kus Selver erilise käibekasvuga ei hiilanud. Neid punkte puudutab nüüd muudatustest rääkides ka Ain Taube, viidates nii Selveri hinnataseme muutusele ja sihtrühma laiendamissoovile, samuti eesmärgile suurendada müügimahu kasvu.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Intervjuu A-Selver ASi juhataja Ain Taubega
Mis on muutunud Selveris?
Oleme paindlikult kohandanud Selveri ketti turu vajadustega. Tähtsaim on, et säilitame tihenenud konkurentsiheitluses oma näo. Selveri müügiargument on olnud kiirus ja mugavus ning selleks, et klientidele seda tagada, kasvasime kaupluste arvu poolest möödunud aastal kaks korda suuremaks.
Käesoleva aasta esmasihiks seame müügimahtude kasvu. Olukorras, kus marginaalid kukuvad, tuleb, kõigil turuosalisel kasumlikkuse säilitamiseks ja kasvatamiseks suunata teravik mahtude kasvule, eelkõige konkurentide arvelt, kuna turul on piiratud kogus raha ja kliente. Tuleb olla lihtsalt teistest parem ja selle poole me püüame.
Kas olete muutnud hinnataset?
Oleme küll. Selver on näiteks viinud mitmesajal igapäevase ostukorvi tootel hinnad tasemele, mis on konkurentsivõimelised ka turu ja Säästumarketi hindadega. Hinnad on samad või odavamad.
Oluline on see, et ka iga väga hinnatundlik inimene saab oma vajadused Selveris rahuldatud. Selles mõttes võib öelda, et Selver on oma sihtrühma laiendanud.
Selveri püsiklient on keskklassi inimene, kes hindab kiirust, head teenindust ja laia kaubavalikut, sealhulgas tuntud kaubamärke. Seetõttu ei ole hind Selveri peamine müügiargument. Kuna jaekaubandusturg on viimasel paaril aastal konkurentsitihedamaks muutunud, on pidanud kõik jaekaubandusettevõtted tegema muudatusi oma strateegias, sealhulgas hinnapoliitikas.
Hetkel kuum
Omanikud võtsid ehitusfirmast 5 miljonit eurot dividendi
Artikkel jätkub pärast reklaami
Kas tänavu on juurde tulemas uusi kauplusi? Kui jah, siis kuhu?
Eelmisel aastal avasime tervelt viis uut kauplust, viimane oli Torupilli Selver. Kahekordistasime oma kaupluste arvu, täna on ketis 10 Selverit. Ühest küljest on kindlasti vaja kliendile lähemale minna, kuid teiselt poolt on tegemist piiratud turuga. Tarbimine ei saa lõputult kasvada. Kuid kindlasti jätkame laienemisplaanidega.
Kas Selveris on oodata veel mingeid uuendusi?
Kavatseme muuta pikemaks Selveri lahtiolekuaega. Praeguse 10-22 muudame 1. veebruarist 9-23. Usun, et lahtiolekuaja pikenemine on Selveri püsiklientide jaoks oodatud uudis.
Kas Selveri kett tegutseb kasumlikult?
Loomulikult tegutseb. Iga äriettevõte eesmärk on kasumit teenida. Kuna Selver on Tallinna Kaubamaja grupi liikmena börsiettevõte, siis ei saa täpsetest numbritest siinkohal rääkida. Siiski kehtib reegel, et palju kasvada ja palju kasumit teenida korraga ei saa. Eelmine oli kasvule suunatud aasta.
Mis on hetkel kõige suuremateks probleemideks Selveris?
Suurim probleem on see, et Selveri hinnakuvand ei vasta tegelikkusele. Paljud inimesed arvavad, et Selver on kallim, kui ta tegelikult on. Seetõttu peame lähiaja turundustegevuses väga oluliseks näidata klientidele Selveri õiget palet - kiire, mugav, soodne ja hea eestimaise kaubavalikuga jaekaubanduskett. Tubli eestlase esimene valik.