• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,46%39 626,3
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,46%39 626,3
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 28.01.03, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Näpunäiteid logistikapartneri valimiseks

Et koostöö logistikapartneriga sujuks, tasub tähelepanu pöörata mitmetele nüanssidele.
Spetsialiseerunud teenuseosutaja kaasamine võimaldab ettevõttel paigutada maksimaalsed ressursid ärivaldkonda, kus ollakse kõige konkurentsivõimelisem; kaasata oskusi, tehnoloogiaid jt ressursse, mis ettevõttel endal puuduvad ning mida ei ole rentaabel omada; arendada lisaväärtust andvaid tegevusi; parandada klienditeeninduse taset. Logistikapartneriga läbirääkimiste alustamine eeldab, et ettevõttel on teada, kas soovitakse sisse osta kogu tarneahela logistika või üks osa sellest; kui suured oleksid sisseostetavate teenuste kulud; kui hästi lahendab partner probleeme; kui kaua võtab aega ostetava teenuse juurutamine ja mis on ohud. Esimene põhieeldus on, et ettevõte omaks selget ülevaadet oma logistilise tegevuse kuludest, struktuurist ja tekkepõhjustest, ning teine põhieeldus on klienditeeninduse kõrge tase.
Olulisimad partneri valiku kriteeriumid on:

Artikkel jätkub pärast reklaami

- teenuse kvaliteet- partneri stabiilsus ja potentsiaal- IT-tase ettevõttes- teenuse hind
Teenuse kvaliteedi ja hinna vahel on otsene seos - kvaliteetse teenuse pakkuja hinnad ei saa olla kõige odavamad. Partneri stabiilsuse all mõeldakse seda, kas partner on orienteeritud pikaajalisele koostööle. Partneri potentsiaal tähendab aga partneri poolt pakutava teenuse geograafilist ulatust: kuidas toimib teenuse pakkumine teistes riikides, kas ettevõttel on ressursse, kui mahud suurenevad? Majandustegevuse globaliseerumine on logistikaettevõtteid sundinud osutama ühtlase kvaliteediga teenuseid järjest laiemal geograafilisel alal. Firmadel, kes on vallutanud uusi turge teistes regioonides, on reeglina otstarbekam erinevates riikides kasutada ühe logistikaparnteri teenuseid. IT-tase logistikaettevõttes näitab, kas ja kuidas on võimalik partneri poolt pakutavaid teenuseid jälgida reaalajas; kuidas ja kui kiiresti toimub infovahetus ning kas on võimalik teha analüüse.
Logistikapartneri valimisel on kasulik arvestada seda, kas valitaval partneril on teenuste edukaks ja kvaliteetseks pakkumiseks olemas 10 eeldust:
kaasaegsed teadmised logistikast - et teenust saaks pakkuda kvaliteetselt ja hästi, peavad olema logistikaettevõttel kõik teadmised antud valdkonnast.
globaalne esindatus - sellistes riikides, kus kliendil on hankijad ja partnerid. Esindatus ei pea tähendama kindlasti tütarettevõtete olemasolu, küll aga koostööpartneri olemasolu. Nii on võimalik pakkuda kvaliteetset transpordivõimalusi- ja lahendusi erinevates piirkondades.
valmisolek pikaajaliseks koostööks - pikaajalise koostöö tulemusena on võimalik pakkuda täpselt sellist teenust, nagu klient seda ootab ja vajab. See annab ka mõlemale osapoolele teatud kindluse koostööpartneri suhtes.
kõrge teenuse ja teeninduse kvaliteet - kõrge teeninduse tase näitab logistikaettevõtte suhtumist ja teadmisi
innovatiivsus - vastavalt muutuvale keskkonnale, kliendi vajadusetele ja turu muutustele on logistikaettevõte võimeline pakkuma vastavaid uudseid lahendusi.

Artikkel jätkub pärast reklaami

professionaalne meeskond - professionaalse meeskonna tulemused kajastuvad kliendi jaoks selles, kui kiiresti ja kui täpselt suudetakse klienti teenindada ning kuidas käitutakse erinevates olukordades. Professionaalne meeskond omab kaasaegseid teadmisi logistikast, pakub kvaliteetset teenindustaset ja rahuldab kliendi iga vajaduse.
paindlikkus - näitab, missugust teenuse- ja teeninduse kvaliteeti logistikaettevõte suudab pakkuda. Vastavalt kiiresti muutuvatele vajadustele ja kriteeriumidele peab logistikaettevõte olema valmis muutma ka teenuse osutamist. Paindlikkus tähendab ka seda, et logistikaettevõte suudab läbida näiteks kolmevõistlust sama edukalt kui kümnevõistlust.
personaalne lähenemine - klient on A ja O ehk iga kliendi vajadusse suhtutakse täie tõsidusega ning iga teenuse osutamisega ollakse pidevas kontaktis kliendiga. Personaalne lähenemine tähendab ka seda, et telefonivestlused uue kliendiga on välistatud - koostööd arutatakse kohtumisel silmast silma.
head suhted klientidega, partneritega ja töötajatega.
suhtumine - õige ja positiivse suhtumiseta ei ole hea koostöö võimalik.
Allikas: Balti Logistika

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 3 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele