?Osalus on väiksem kui 51 protsenti, seega pole tegemist strateegilise osalusega,? ütles JCDecaux? Inglismaa ja Põhja-Euroopa piirkonna juht Jeremy Male. Osaluse täpset suurust ja summat tehingu osapooled ei avalikustanud.
Unicomi konkurendi Clear Channeli juhi Indrek Tappo hinnangul võiks tehingu puhul olla tegemist teatavat laadi optsiooniga, mille tingimus on Unicomi pooleliolevate plaanide lõpetamine. ?Suurema osaluse omandamise piduriks võis olla käimasolev kohtuasi, mille eesmärk on tühistada Unicomi liidripositsiooni tugi ? Tallinna linnaosadega sõlmitud lepingud,? ütles Tappo.
Eestis ja Leedus turuliidri positsiooni hoidva Unicomi käive kolmes Balti riigis oli eelmisel aastal 101 miljonit krooni, Eestis ligikaudu 20 miljonit krooni. Viieaastase tegutsemise jooksul on Unicom investeerinud 145 miljonit krooni. JCDecaux? käive maailmas oli 25 miljardit krooni. Unicomi ja JCDecaux? tegevusvaldkonnad on sarnased, mõlemad ettevõtted on omandanud suurlinnades pikaajalised lepingud, millega võtavad kohustused paigaldada ja hooldada bussipeatusi, vastukaaluks saavad omavalitsustelt õigusi müüa soodustingimustel reklaami.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Jeremy Male kinnitas, et JCDecaux?l on huvi osalust Unicomis suurendada. ?Kas see õnnestub, sõltub ettevõtte praegustest omanikest Franklin McMahonist ja Lorraine Steveninist.?
Ta tõi näiteks, et JCDecaux omandas Soome välimeediafirmas Maksimedia esmalt 40 protsenti ja kümme aastat hiljem ehk eelmisel aastal kogu osaluse.
Unicomi nõukogu esimehe Franklin McMahoni ütlust mööda ei pruugi abielupaar osalusest kunagi täielikult loobuda. ?Me oleme tegutsenud mitmes ärivaldkonnas ja oleme säilitanud mõningase osaluse kõikjal,? ütles McMahon.
Unicomi juhtidena jätkavatel Franklin McMahonil ja Lorraine Steveninil on osalus maagaasi ja tarkvara tootmises. Eestis tegutseb nende osalusel mööblifirma Fleming.
Unicomi omanikud on Citigroup; Morgan Stanley; Rotchild, Shearman & Sterling ja Alliance Capital, viimase kaudu on ettevõttesse investeerinud EBRD.
JCDecaux on saavutanud Euroopas 40protsendilise turuosa, suurim konkurent on Clear Channel 19protsendilise turuosaga. ?Eks me saa konkurentideks ka Eestis,? ütles Clear Channeli juht Indrek Tappo.
Läinud aasta suvel andsid kuus Tallinna linnaosavalitsust seitsmest Unicomile ilma konkursita pikaajalised õigused. Kuigi lepingud sõlmiti poolteise kuu jooksul, on mõlemad osapooled eitanud tehingute tsentraliseeritust.
Lisaks bussiootepaviljonide paigaldamisega seotud kulutuste katmiseks saadud reklaamimaksu vabastusele sai firma soodustusi ka teistel tänavareklaami stendidel reklaami eksponeerimiseks.
Unicomiga konkureerivad välimeediaettevõtted on Tallinna linnaosavalitsustega sõlmitud lepingud kohtus vaidlustanud.
Unicom tegutseb Lätis, Leedus ja Eestis kokku 42 linnas. Eestis tegutseb ettevõte Tallinnas, Tartus, Pärnus, Kohtla-Järvel, Narvas, Jõhvis, Viljandis, Rakveres, Kuressaares, Haapsalus, Keilas, Sakus, Iklas ja Tõrvas.