• OMX Baltic−0,25%295,41
  • OMX Riga0,58%906,65
  • OMX Tallinn−0,24%2 036
  • OMX Vilnius−0,04%1 201,36
  • S&P 500−0,12%6 362,9
  • DOW 30−0,38%44 461,28
  • Nasdaq 0,15%21 129,67
  • FTSE 1000,01%9 136,94
  • Nikkei 225−0,05%40 654,7
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,66
  • OMX Baltic−0,25%295,41
  • OMX Riga0,58%906,65
  • OMX Tallinn−0,24%2 036
  • OMX Vilnius−0,04%1 201,36
  • S&P 500−0,12%6 362,9
  • DOW 30−0,38%44 461,28
  • Nasdaq 0,15%21 129,67
  • FTSE 1000,01%9 136,94
  • Nikkei 225−0,05%40 654,7
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,66
  • 01.04.03, 08:56
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

PM: Saaremaa Laevakompanii riigitoetus võib kahekordistuda

Lääne-Eesti praamiliinide konkursil ainsana osaleva Saaremaa Laevakompanii võidu korral võib praamidotatsioon kasvada kaks korda.
Siiani on riigi toetus moodustanud umbes poole Saaremaa Laevakompanii (SLK) aastakäibest. Mitteametlikel andmetel on ettevõte oma praeguses konkursipakkumises hinnanud kolme praamiliini aastaseks kuluks koos käibemaksuga umbes 350 miljonit krooni.
Sellest tulenevalt võibki riigidotatsiooni suuruseks ühes aastas hinnata ligi 150 miljonit krooni. Tänavu toetab riik praamiliine 86 miljoni krooniga ning kui SLK käimasoleva konkursi võidab, kahekordistub toetusraha juba tulevast aastast, kirjutab Postimees.
Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi nõuniku Kuldar Väärsi sõnul saab tulevaste praamidotatsiooni summade suurustest rääkida alles pärast käimasoleva konkursi lõppu. «Vastavalt riigihankeseadusele on konkursi lõpuni pakkumise sisu konfidentsiaalne,» rõhutas Väärsi.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kui suur on mandrilt Muhusse, Hiiumaale ja Vormsile sõitvate praamide aastane ülalpidamiskulu, ei soostunud avaldama ka Saaremaa Laevakompanii nõukogu liige Aivar Jõgi, kelle kinnitusel sõltub see planeeritavast investeerimismahust.
Jõgi viitas vajadusele soetada erinevatele liinidele uusi praame. Just uute praamide suurus, võimsus ja iga panevad paika investeeringute suuruse ning seeläbi ka kulud ühe või teise praamiliini käigushoidmiseks. «Väga raske on öelda kulude suurust, kui jääb lahti seletamata, millest need koosnevad,» lausus Jõgi.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    1 k 17 p 8 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele