Elektronposti saame me mobiilsete vahendite abil igal pool lugeda: sülearvutiga WiFi levialas, pihuarvutiga üle GPRSi või mobiiltelefoni e-maili kliendiga GSM-datat kasutades. Või ka üle WAPi. Nende kõrval pakub SMS aga mobiilsust, kus info vastuvõtja ei pea selleks, et teadet saada, midagi tegema.
Vaatame, kuidas tavalises ettevõttes mobiillahendus töötab. Viie torulukksepaga firma tegeleb nii torude paigaldamisega kui ka toruriketega. Sellises firmas on ressursiplaneerimine kõige tähtsam, kuna rikete puhul on tegu väga kiireloomuliste töödega. Ka sekretär ei valda dünaamilist infot tööliste graafikute kohta. Lahenduseks on firma kodulehele ajaplaneerimissüsteemi ülespanek, mis toimib nii firmasiseselt kui klientide jaoks. Klient näeb veebis, millal on vabad ajad, valib endale sobiva ja kannab selle kalendrisse. Töömehele lähetatakse automaatselt SMS, kus on kirjas kliendi aadress ja probleem. Töömees vastab SMSile ja kliendile saadetakse kinnitus, et abi saabub. Sellise lahenduse puhul on tegu intraneti-ekstraneti hübriidiga, kus nii klient kui firma kasutavad ühte andmebaasi ja ühte rakendust, vahe on ainult info mahus, mida kumbki näeb. Kui töömees on kliendi juures ülesande täitnud, saadab ta vastava SMSi oma firma lühinumbrile, kliendile genereeritakse selle peale arve, töömehele saadetakse aga uue objekti aadress. Selline lahendus eeldab ajaplaneerimissüsteemi juurutamist veebis ja selle ühendamist vastava rakendusega mõne mobiilioperaatori juures. SMS-väravate juurde kuuluvad rakendused säärase info edastamiseks SMSi abil on täna mobiilsidevõrkudes olemas, tehniliselt on neid võimalik kasutada kõikidel mobiiliklientidel.
Arusaadavalt ei ole siin tegemist mitte ainult SMS-teadetega, vaid ideoloogiaga, mis võimaldab SMSi abil teha dünaamiliselt kättesaadavaks suvalise informatsiooni, mida kellegi klient või organisatsioonisiselt soovib ?töömehele? edastada. SMSi saates on võimalik avada täisautomaatse autopesula uks, sõita sisse, auto pestakse puhtaks ning järgmisele mobiiliarvele lisatakse autopesuarve.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Selliste rakenduste tehniline lahendus töötab suhteliselt lihtsalt. See info, mida soovitakse SMSina edasi saata, tuleb arusaadaval kujul saata mobiilioperaatori serverisse, kus see läbi SMS keskuse vastava SMSi protokolliga (Eestis on kõigil kolmel mobiilioperaatoril see erinev) kliendile saadetakse.
Kindlasti peab meeles pidama, et sünergia tekkib erinevate tehniliste lahenduse kombineerimisest ? kui loota ainult ühele, siis jääb võimalik tulu ja rõõm väiksemaks.
Autor: Toomas Talts