• OMX Baltic−0,15%294,29
  • OMX Riga−0,04%916,34
  • OMX Tallinn−0,38%1 978,33
  • OMX Vilnius0,07%1 233,91
  • S&P 5000,47%6 615,28
  • DOW 300,11%45 883,45
  • Nasdaq 0,94%22 348,75
  • FTSE 100−0,07%9 277,03
  • Nikkei 2250,57%45 024,78
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%97,76
  • OMX Baltic−0,15%294,29
  • OMX Riga−0,04%916,34
  • OMX Tallinn−0,38%1 978,33
  • OMX Vilnius0,07%1 233,91
  • S&P 5000,47%6 615,28
  • DOW 300,11%45 883,45
  • Nasdaq 0,94%22 348,75
  • FTSE 100−0,07%9 277,03
  • Nikkei 2250,57%45 024,78
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%97,76
  • 30.04.03, 09:10
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

PM: Suurenev rongimüra häirib inimesi

Paldiski suunal suurenev raudteekoormus ja sellega kaasnev müra tekitavad tee lähedal elavates inimestes protesti.
Kaebustega, et müratase on väljakannatamatu, on inimesed pöördunud nii kohalike omavalitsuste kui tervisekaitseinspektsiooni poole, kuid abi ametnikelt loota pole, sest seni ei ole keegi raudtee lähedal mürataset mõõtnud, kirjutab Postimees.
Harju maavanema Orm Valtsoni sõnul tehti viimane põhjalik müramõõtmine Paldiski suunal 1994. aastal, kuid pärast seda on suurenenud nii rongide liikumistihedus kui ka rongikoosseisud ning müra on läinud ainult valjemaks. «Üheks täiendavaks müraallikaks on näiteks uued Ameerikast pärit vedurid, mis teevad ise rohkem häält ja suudavad vedada ka suurt arvu vaguneid,» rääkis ta.
Seetõttu kutsus Valtson eile müraprobleeme arutama Harjumaa omavalitsuste esindajad, tervisekaitseinspektsiooni ning raudteeameti spetsialistid. «Koosolekul jõudsime järelduseni, et hiljemalt mai lõpuks on vaja läbi viia põhjalikud mõõtmised, mille tulemustest sõltuvalt saaks astuda järgmisi samme,» märkis maavanem.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Tervisekaitseinspektsiooni pressiesindaja Agnes Jürgensi sõnul on nemad valmis vajalikke töid tegema, kuid ametil selleks raha pole. Vajaliku summa suurust on tema hinnangul raske nimetada, vaja võiks minna kuni pool miljonit krooni.
Raudteeameti peadirektori Oleg Epneri sõnul on müraprobleem tõsine, kuid see ei puuduta ainult uusi vedureid, vaid raudteed laiemalt. «Selge on, et raudtee koormus kasvab ning rongikoosseisud suurenevad ja sellega kaasneb täiendav müra,» lausus ta.
Epner näeb probleemi ühe lahendusena rongide aeglasemat sõitu asulates. Teiseks võimaluseks müra vähendada on raudteerööbaste kokkukeevitamine, sest siis pole enam täiendavat müra tekitavaid vahekohti.

Seotud lood

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele