• OMX Baltic0,06%298,97
  • OMX Riga−0,21%889,03
  • OMX Tallinn0,18%2 058,65
  • OMX Vilnius−0,02%1 203,64
  • S&P 500−0,33%6 259,75
  • DOW 30−0,63%44 371,51
  • Nasdaq −0,22%20 585,53
  • FTSE 100−0,38%8 941,12
  • Nikkei 225−0,19%39 569,68
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%91,25
  • OMX Baltic0,06%298,97
  • OMX Riga−0,21%889,03
  • OMX Tallinn0,18%2 058,65
  • OMX Vilnius−0,02%1 203,64
  • S&P 500−0,33%6 259,75
  • DOW 30−0,63%44 371,51
  • Nasdaq −0,22%20 585,53
  • FTSE 100−0,38%8 941,12
  • Nikkei 225−0,19%39 569,68
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%91,25
  • 23.07.03, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Konkursi tingimused lihtsustuvad

?Mingil määral läksid tingimused lihtsamaks, ? ütles majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi lennundus- ja merendusosakonna juhataja Margit Markus uue riigihanke konkursi pakkumise kutse projekti kevadise hanke nõudmistega võrreldes. ?Eelmine konkurss näitas, et ei tulnud nii palju pakkumisi, kui lootsime,? lisas ta. Markuse sõnul vaatas ministeerium pärast toonase pakkumise tagasilükkamist üle aspektid, mis võisid tingida vähese osaluse hankel. Järgmiseks neljapäevaks oodatakse Hiiu ja Saare maavalitsustelt arvamusi uute tingimuste kohta.
Heltermaa?Rohuküla, Kui-vastu?Virtsu ja Sõru?Triigi parvlaevaliinil ajavahemikuks 1. oktoober 2004 kuni 31. detsember 2009 välja kuulutatavas riigihankes on võrreldes eelmisega muutunud nii lepingu tähtaeg kui ka hanke arvestuslik maksumus ? vastavalt siis kümnelt aastalt viiele ja ühelt miljardilt kroonilt poolele miljardile. Markus ütles muudatust põhjendades, et kümne-aastase lepingu puhul oleks raske ette näha tingimusi, milles vedaja peab tegutsema.
Uues pakkumiskutses pole samuti kehtestatud laevafirmale varasema netokäibe ja omakapitali suurust, varem oli netokäibe nõue 50 miljonit ja omakapitali nõue 5 miljonit krooni. Ka on vähendatud pakkumise tagatise suurust 10 miljonilt kroonilt 5 miljonile.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kui varem pidid konkursil osalejal kohe olemas olema tingimustele vastavad laevad või lepingud nende saamiseks, siis praegune kutse projekt näeb Markuse sõnul ette, et konkursi võitjal peavad kaks kuud pärast liinilepingu sõlmimist olema nõutud laevad või nende prahtimise lepingud. Markus möönis, et tegemist oli raske tingimusega: ?Suhteliselt kallis on sõlmida eellepinguid, kui sa ei tea, kas võidad konkursi.?
Laevadele esitatavate nõuete osas pole muid erinevusi võrreldes varasemaga kui see, et mandri ja Hiiumaa vahelisel liinil on kahe nõutud laeva asemel alternatiivina võimalik kasutada kolme väiksemat laeva, mis peavad aga liikuma tihedamalt, ütles Markus.
?Eesti laevafirmadest näen pakkujatena Saaremaa Laevakompaniid ja Tallinki, võib-olla on veel üllatajaid, kuid see on prognoosimatu,? märkis Markus. Ta lisas, et loomulikult pole välistatud ka välisfirmade osavõtt konkursist.
Maavalitsuste esindajate sõnul selgub kohapealne hinnang ministeeriumi ettepanekutele lähipäevil.
Hiiu maavalitsuse majandusarengu osakonna juhataja Tammo Esta sõnul on maavalitsuse seisukoht selge, küll arutatakse asja ka ettevõtjatega.
Saare maavalitsuse majandusosakonna peaspetsialist Marek Raud lausus, et nende arvamus selgub kolmapäevaks.
Uue hankekonkursi loodab ministeerium välja kuulutada lähema kahe nädala jooksul. Aprillis lükkas toonane majandus- ja kommunikatsiooniminister Liina Tõnisson tagasi praeguse vedaja Saaremaa Laevakompanii ainsana tehtud pakkumise, sest see ületas kavandatud dotatsioone üle kahe korra.
Ajakirjanduses on varem avaldanud ka arvamust, et eelmise konkursi tingimused esitati praeguse vedaja keskselt.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 3 p 21 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele