• OMX Baltic0,06%298,97
  • OMX Riga−0,21%889,03
  • OMX Tallinn0,18%2 058,65
  • OMX Vilnius−0,02%1 203,64
  • S&P 500−0,33%6 259,75
  • DOW 30−0,63%44 371,51
  • Nasdaq −0,22%20 585,53
  • FTSE 100−0,38%8 941,12
  • Nikkei 225−0,19%39 569,68
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%91,25
  • OMX Baltic0,06%298,97
  • OMX Riga−0,21%889,03
  • OMX Tallinn0,18%2 058,65
  • OMX Vilnius−0,02%1 203,64
  • S&P 500−0,33%6 259,75
  • DOW 30−0,63%44 371,51
  • Nasdaq −0,22%20 585,53
  • FTSE 100−0,38%8 941,12
  • Nikkei 225−0,19%39 569,68
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%91,25
  • 29.08.03, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kütuseaktsiis tõuseb ka mitteliitumisel

Euroopa Liidus pole kütuseaktsiisi miinimummäärasid üle kümne aasta tõstetud ja sellesisuline eelnõu (energiamaksustamise direktiiv) on töös olnud juba mitu aastat.
Kui energiamaksustamise direktiivi eelnõu peaks jõustuma, siis saab Eesti uue liikmena taotleda üleminekuperioode kütuseaktsiisi miinimummäärade saavutamiseks.
Üleminekuperioodide saavutamine on väga tõenäoline, sest energiamaksustamise direktiivi lisa kohaselt on paljud ELi liikmesriigid selle juba saavutanud.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Olenemata Eesti liitumisest Euroopa Liiduga, tuleb kütuseaktsiisi niikuinii tõsta, et teid korras hoida, looduse saastamist kompenseerida ja liigse autostumise vastu võidelda. Tuleb arvestada ka seda, et mitteliitumise puhul ei avane Eestile EL struktuurifondid ning siis on aktsiisimäärade tõus oluliste investeeringute katmiseks riigieelarvest vältimatu.
Kütuseaktsiisi tõus tänastest määradest kõrgemale oli ette nähtud juba 1997. aasta kütuseaktsiisi seaduses. See peatati 1999. aastal, kui majanduskasv oli pidurdunud.
Kütusehind samale tasemele Lääne-Euroopa riikidega üksnes aktsiiside mõjul ei tõuse. Arvestades praeguste suhteliselt odavate kütusehindadega, ei mõjuta veidi suurem kui ühekroonine bensiini aktsiisimäära tõus kütusehindu rohkem kui näiteks nafta maailmaturuhindade kõikumine.
Täpsem informatsioon Euroopa Liidus kehtivate miinimummäärade kohta kütuste osas on kättesaadav rahandusministeeriumi koduleheküljel.
Autor: Lauri Lelumees

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 4 p 4 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele