Eesti suurim ja vanim alkohoolsete jookide tootja AS Liviko on tänavu kaheksa kuuga riigikassasse maksnud 241,4 miljonit krooni alkoholiaktsiisi.
Sellest 8,5 miljonit krooni suunatakse vastavalt seadusele Kultuurkapitali kaudu kultuuri ja spordi toetuseks, teatas Liviko turundusdirektor Janek Kalvi pressiteates.
Eelmise aasta samal perioodil maksis Liviko alkoholiaktsiisina riigikassasse 203,2 miljonit krooni, seega on Kalvi sõnul tänavu toimunud aktsiisilaekumise kasv ligi viiendiku võrra.
Kalvi sõnul laekub alkoholiaktsiis vastavalt seadusele riigieelarvesse ning
Artikkel jätkub pärast reklaami
sellest eraldatakse 3,5% Eesti Kultuurkapitalile, sealhulgas 0,5%kultuurkapitali koosseisu kuuluvale kehakultuuri ja spordi sihtkapitalile.
?Koostöös oma klientidega oleme seega lisaks kõigele muule riigieelarvest finantseeritavale konkreetselt ka Kultuurkapitali sel aastal rahastanud juba
8,5 miljoni krooni ulatuses,? märkis ta. Kultuurkapitali kaudu edendab Eesti riik kunste (sh kirjandus, helikunst, kujutav ja rakenduskunst, arhitektuur,näitekunst, audiovisuaalne kunst); rahvakultuuri; kehakultuuri ja sportining toimub ka kultuuriehitiste rajamise ja renoveerimise finantseerimine.
Liviko tootmis- ja müügimahtude ja sellest tulenevalt ka suurema
alkoholiaktsiisi laekumise ühe põhjusena toob Kalvi esile ettevõtte ühe tuntuma kaubamärgi Viru Valge edu Eesti kange alkoholi turul. Rahvusvahelise uuringufirma ACNielsen poolt regulaarselt läbi viidava Eesti jaekaubandussektori turu-uuringu põhjal perioodil juuni-juuli 2003 on ViruValge tooteperekond kohalike margiviinade sektoris kindel turuliider, edestades müügimahu järgi teisel kohal olevat Saaremaa Viina 30,8%-ga ja kolmandal kohal olevat Y2K-d 66,7%-ga.
AS Liviko tänavu esimese poolaasta käive oli 293,2 miljonit krooni ning puhaskasum 12,2 miljonit krooni. Eesti kange alkoholi tootjaid koondava Viina Liidu statistika kohaselt on Liviko absoluutne turuliider nii kange alkoholi kui viinade osas. Kuue kuu müügimahtude järgi oli Liviko turuosa kodumaise kange alkoholi sektoris 56,1% ja viinade osas 55,9%. Müügimahult tänavuse rekordkuu juuni arvestuses oli Liviko turuosa veelgi suurem - kogu kange alkoholi osas 58% ja viinasektoris 56,3%.