Iga-aastasel riigist riiki rändaval BMW road show?l olid tänavu autoajakirjanike kõrgendatud tähelepanu all just sportlikuma poole esindajad, ehk BMW Z4 ja sportlik kabriolett M3. Lisaks said ajakirjanikud kätt proovida ligi kaks miljonit krooni maksva 760 Li roolis, arvukate uute 5-seeriatega, uue 4,6-liitrise mootoriga varustatud X5ga ning tagatipuks võrrelda uut ?viiest? oma põhikonkurentidega.
Z4 ja M3 konkurentsis jäi silma (õigemini küll kõrva) tõsiasi, et mõlemast autost on üle käinud nn helidisainerid, ehk mootorihääled on neil mõlemal tase omaette. Samas polnud tunda oodatud M3 mäekõrgust üleolekut. Sest mida ikka muud arvata, kui viimasel pakkuda 343 hj Z4 231 hobujõu vastu.
Igatahes kui arvestada nende kahe auto märkimisväärset hinnavahet, siis on nende erinevus sõiduomadustelt oluliselt väiksem (kohati jättis Z4 isegi sümpaatsema mulje). Maksab ju 3,3-liitrine M3 Convertible 970 000 krooni, Z4 3,0 aga 595 700 krooni. Võimsust, mida meie teedel suhteliselt raske on rakendada, piisab mõlemal autol. Samuti teelpüsivuse ja sõidumugavuse poolest on nad mõlemad tippklassist. Tõsi, M3 on siiski neljakohaline, Z4 aga puhtalt kahekohaline rotster.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Teine huvitav võimalus lisaks erinevatele sõidutreeningutele oli järjest katsetada BMW uut 5-seeriat, Audi A6 ja MB E-klassi.
Autosid katsetanud ajakirjanike arvamus ühtis selles osas, et vedrustuse poolest on nii BMW kui ka Audi sportlikumat laadi sõiduriistad ja slaalomis on nende juhitavus parem kui Mercedesel, mille vedrustus pehmem. Eriti hea oli slaalomikatsetel aga aktiivroolivõimendusega 5-seeria BMW juhitavus. Tegemist on muutuva ülekandega roolivõimendusega, mille puhul peab rooli väiksematel kiirustel oluliselt vähem edasi-tagasi lappama kui teistel ja sestap jääb märksa rohkem aega valida just seda õigemat sõidutrajektoori ning võimalust, et rool n-ö käest ära läheb, ei teki.
Üritust läbi viinud BMW sõidutreener Eedo Raide, kes on üks vähestest BMW litsentseeritud sõidutreeneritest maailmas, tunnistas, et ega BMW esindajate eesmärk ei olegi selliste üritustega iga hinna eest näidata, kui hea auto see on. Pigem üritavad nad õigete sõiduvõtete tutvustamise kaudu lahti saada mainest, mis seoses nn rullnokkade olematu sõiduoskuse ja kultuuritusega on BMW-le külge jäänud. ?Tänaval liiklust jälgides on üsna masendav, mis seal toimub, ja tekib küsimus, millega meie autokoolid tegelevad. Meie juurest on läbi käinud tuhandeid lubadega inimesi ja väga paljud kuulevad esimest korda isegi seda, milline on õige sõiduasend,? tunnistas Raide.