Kiipkaardid ei ole seni kaardimaksete turvalisemaks ning kiiremaks muutmise eesmärki täitnud, sh tekitab ostmisel segadust ununema kippuv PIN-kood.
Eesti pangad väljastasid poole aastaga üle 20 000 kiipkaardi ning neljandik makseterminale võimaldab neid maksekaartidena kasutada, kirjutab Eesti Päevaleht.
Kiipkaardi üks eesmärke on makse lihtsustamine. Kiip kannab informatsiooni, mis lubab kaardimaksetehingut sooritada ka pangaga ühendust võtmata, ning see omakorda peab kiirendama kaardimakset. Kas panka tuleb päring teha, oleneb ostusumma suurusest ja kliendi varasemast kaardikasutamise aktiivsusest. Kõik need parameetrid on kiibile salvestatud.
Apollo raamatupoe müüjate hinnangul on kiipkaadriga maksmine tunduvalt aeglasem kui tasumine magnetkaardiga.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Magnetkaart tõmmatakse läbi terminali, mille järel palutakse t?ekile allkirja. Kiipkaardiga makstes ei ole allkirja vaja anda, selle asemel tuleb aga sisestada PIN-kood. Enne seda tuleb PIN-koodi lugejas valida keel, mille abil soovitakse, et aparaat käsklusi annab ning iga toiming on vaja eraldi nupuvajutusega kinnitada.
Kiipkaardiga makstes ei pea esitama isikut tõendavat dokumenti. Apollo raamatupoe müüjate sõnul tekitab see aga olukorra, kus inimestel ei ole PIN-kood meeles, mistõttu nad kaardiga maksta ei saa. Müüjate sõnul ei ole pangad klientidele piisavalt selgitanud, et PIN-koodita maksta ei saa. Osa pangakaarte on väljastatud nii magnetriba kui ka kiibiga ? nende kaartidega on võimalik tehing magnetkaardi terminalis sooritada. Suur osa kaarte on aga varustatud ainult kiibiga.
PIN-koodi sisestamise seade on müügikohas varustatud spetsiaalsete ääriste ja katetega, mis peavad varjama kõrvalseisja eest koodi sisestamist. Müügikohad ei tohi PIN-koodi sisestamise seadet paigaldada turvakaamerate vahetusse vaatevälja. Apollo raamatupoe müüjate hinnangul on koodi sisestamise klahvid aga nähtavad.