Võib vaid ette kujutada, mis tunne oleks istuda üle 6 meetri pika ja ligi kolm tonni kaaluva, paigalt 100 km tunnikiiruseni 5,4 sekundiga kiirendava luksusauto tagaistmel. Reaalses elus õnnestub seda kogeda väga vähestel, sest maailma luksusautode lipulaev Maybach 62 maksab 6,6 miljonit krooni. Kuna selle raha eest saaks osta kolm peaaegu samade kiirendusnäitajatega S 600 Mercedest või kuus Hummerit, siis kindlasti ei jõua neid Eestimaa teedele palju. Esimene isend on aga siiski juba Maarjamaa pinda puudutanud. Ka Lätis ja Leedus on oma Maybachid olemas, Leedu oma, tõsi küll, kantud ?veitsi registrisse.
On ka ?odavam? Maybach. Tema mudelinimeks on Maybach 57 ja nagu ka 62 puhul, väljendab see number auto pikkust, mitte mootori töömahtu, nagu see on Maybachi tootjafirma DaimlerChrysleri ülejäänud luksusautodel. Kuid see, mis neid kahte ühendab, on hind ühe meetri kohta: Maybach 57 maksab meie rahas koos käibemaksuga 5,725 miljonit krooni, auto pikkus on 5728 mm. Eesti seni kalleima luksusauto, Mercedes-Benz S600 meeter maksab ?vaid? ligi 400 000 krooni. Kuid ega Maybach olegi loodud nendele autoostjatele, kes kalkulaatoril liisingu kuuintressi ja kilohindasid rehkendavad. Maybach on staatuse sümbol, mis ei tohigi olla laiale tarbijale kättesaadav.
Wilhelm ja Karl Maybachi mälestuseks loodud auto ise on ju nagu auto ikka, neli ratast all ja katus peal. Loomulikult ei suuda siinkohal üles lugeda kõiki luksuslisasid, mida ta sisaldab, ja ühegi teise luksusauto kapoti alt ei leia mootorit, mille pöördemoment küündiks juba 1000 Nm lähedale. Kuid ta on kallis mitte niivõrd selle pärast, et ta koosneb kallitest osadest, vaid ta on kallis seetõttu, et ta on Maybach.
Kui kellelgi Eestist tekib ülearused 6?7 miljonit krooni ja jääb avalikkuse tähelepanust ilmselgelt vajaka, siis palun väga: DaimlerChrysleri esindaja Eestis, AS Silberauto, korraldab Maybachi ostu ära ning ka Eesti esimene autokaubamaja, Premium Motors, saab sellega hakkama. Kuid arvestama peab seda, et ainuüksi Maybachi kohaletoomine maksab ühe korraliku auto hinna. Teda tarnitakse spetsiaalses konteineris ja hellalt nagu pühademuna ning Saksamaalt auto Eestisse saatmise kuludeks võib arvestada umbes 80 000 krooni. Loomulikult ei saa autot lähemalt katsuda ja proovisõitu teha mujal kui Saksamaal Stuttgardis asuvas Maybachi esinduses. Sestap tuleb tõsisema ostusoovi korral leppida kohaliku müüjaga kokku aeg, millal Saksamaale lennata.
Kui auto on kohal, peab tema korrasoleku eest vastutama kohalik Mercedese esindus. Kui selgub, et mõnest rikkest ei käi esindusel jõud üle, lendab Stuttgardist kohale spetsialist ehk nn flying doctor, kes asja ise üle vaatab.
Seotud lood
Jeeni kurss kukkus dollarisse värske, 38 aasta madalaima tasemeni. Viimati kauples jeen nii nõrgal tasemel 1986. aastal. Riigis on alanud valuutakriis, mis on just praegu hoogu kogumas ning paneb valitsuse ja keskpanga väga raskete otsuste ette.
Enimloetud
1
Ärid ostab ERGO kindlustus
4
Omanik: “Ei ole kantimine!”
Hetkel kuum
![Pae tänava hoone põles 2022. aasta aprillis. Tulekahjust sündis üks keerulisemaid kindlustusjuhtumeid, mis seni Eestis olnud. Kohtuvaidlus hüvitise üle alles käib.](https://static-img.aripaev.ee/?type=preview&uuid=893d860a-e22e-5da5-9b40-93340eab272f&width=3840&q=70)
Ärid ostab ERGO kindlustus
![S&P 500 indeksi suurt kontsentreeritust näeb ta ohukohana.](https://static-img.aripaev.ee/?type=preview&uuid=f696f688-83ef-5395-a1a0-4f975035c97c&width=3840&q=70)
Ekspert nimetab potentsiaalikad alternatiivid
Tagasi Äripäeva esilehele