Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Uus Maybach miljon krooni meeter

    Võib vaid ette kujutada, mis tunne oleks istuda üle 6 meetri pika ja ligi kolm tonni kaaluva, paigalt 100 km tunnikiiruseni 5,4 sekundiga kiirendava luksusauto tagaistmel. Reaalses elus õnnestub seda kogeda väga vähestel, sest maailma luksusautode lipulaev Maybach 62 maksab 6,6 miljonit krooni. Kuna selle raha eest saaks osta kolm peaaegu samade kiirendusnäitajatega S 600 Mercedest või kuus Hummerit, siis kindlasti ei jõua neid Eestimaa teedele palju. Esimene isend on aga siiski juba Maarjamaa pinda puudutanud. Ka Lätis ja Leedus on oma Maybachid olemas, Leedu oma, tõsi küll, kantud ?veitsi registrisse.
    On ka ?odavam? Maybach. Tema mudelinimeks on Maybach 57 ja nagu ka 62 puhul, väljendab see number auto pikkust, mitte mootori töömahtu, nagu see on Maybachi tootjafirma DaimlerChrysleri ülejäänud luksusautodel. Kuid see, mis neid kahte ühendab, on hind ühe meetri kohta: Maybach 57 maksab meie rahas koos käibemaksuga 5,725 miljonit krooni, auto pikkus on 5728 mm. Eesti seni kalleima luksusauto, Mercedes-Benz S600 meeter maksab ?vaid? ligi 400 000 krooni. Kuid ega Maybach olegi loodud nendele autoostjatele, kes kalkulaatoril liisingu kuuintressi ja kilohindasid rehkendavad. Maybach on staatuse sümbol, mis ei tohigi olla laiale tarbijale kättesaadav.
    Wilhelm ja Karl Maybachi mälestuseks loodud auto ise on ju nagu auto ikka, neli ratast all ja katus peal. Loomulikult ei suuda siinkohal üles lugeda kõiki luksuslisasid, mida ta sisaldab, ja ühegi teise luksusauto kapoti alt ei leia mootorit, mille pöördemoment küündiks juba 1000 Nm lähedale. Kuid ta on kallis mitte niivõrd selle pärast, et ta koosneb kallitest osadest, vaid ta on kallis seetõttu, et ta on Maybach.
    Kui kellelgi Eestist tekib ülearused 6?7 miljonit krooni ja jääb avalikkuse tähelepanust ilmselgelt vajaka, siis palun väga: DaimlerChrysleri esindaja Eestis, AS Silberauto, korraldab Maybachi ostu ära ning ka Eesti esimene autokaubamaja, Premium Motors, saab sellega hakkama. Kuid arvestama peab seda, et ainuüksi Maybachi kohaletoomine maksab ühe korraliku auto hinna. Teda tarnitakse spetsiaalses konteineris ja hellalt nagu pühademuna ning Saksamaalt auto Eestisse saatmise kuludeks võib arvestada umbes 80 000 krooni. Loomulikult ei saa autot lähemalt katsuda ja proovisõitu teha mujal kui Saksamaal Stuttgardis asuvas Maybachi esinduses. Sestap tuleb tõsisema ostusoovi korral leppida kohaliku müüjaga kokku aeg, millal Saksamaale lennata.
    Kui auto on kohal, peab tema korrasoleku eest vastutama kohalik Mercedese esindus. Kui selgub, et mõnest rikkest ei käi esindusel jõud üle, lendab Stuttgardist kohale spetsialist ehk nn flying doctor, kes asja ise üle vaatab.
  • Hetkel kuum
Andrus Kaarelson: erakonnad, ühinege tööandjate majandusleppega!
Majanduse kasvule pööramiseks vajame valitsuste ja valimiste ülest ühiskondlikku kokkulepet, kirjutab parlamendivälise erakonna Parempoolsed liige Andrus Kaarelson.
Majanduse kasvule pööramiseks vajame valitsuste ja valimiste ülest ühiskondlikku kokkulepet, kirjutab parlamendivälise erakonna Parempoolsed liige Andrus Kaarelson.
Iraani-Iisraeli konflikt lennutab nafta hinda Lootus intresside langetamiseks kahaneb
Hiljutine Iraani rünnak Iisraelile tähendab analüütikute hinnangul tõusu nafta ja kulla hinnale, reaktsioon aktsiabörsidel jääb hoolimata üksikutest suurematest kõikumistest pigem tagasihoidlikuks.
Hiljutine Iraani rünnak Iisraelile tähendab analüütikute hinnangul tõusu nafta ja kulla hinnale, reaktsioon aktsiabörsidel jääb hoolimata üksikutest suurematest kõikumistest pigem tagasihoidlikuks.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Graafikud: võrdle, kuidas sinu maakonnas ärid hakkama saavad
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht „Kuumal toolil“: kes loodavad kiiret taastumist, peavad pettuma
Ehitus- ja kinnisvarasektoris on seis kehv ja pankrottide kasv on paratamatu, kuid arvestades pingelist julgeolekuolukorda ja madalat kindlustunnet, pole kiiret taastumist oodata, rääkis Merko Ehituse endine juht Andres Trink.
Ehitus- ja kinnisvarasektoris on seis kehv ja pankrottide kasv on paratamatu, kuid arvestades pingelist julgeolekuolukorda ja madalat kindlustunnet, pole kiiret taastumist oodata, rääkis Merko Ehituse endine juht Andres Trink.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Palgastatistika: pakkumised kasvasid 13%
Töökuulutustes pakutav keskmine brutopalga vahemik oli esimeses kvartalis 1660–2244 eurot. See on 13% rohkem kui 2023. aastal samal ajal, näitab tööportaali CVKeskus.ee statistika.
Töökuulutustes pakutav keskmine brutopalga vahemik oli esimeses kvartalis 1660–2244 eurot. See on 13% rohkem kui 2023. aastal samal ajal, näitab tööportaali CVKeskus.ee statistika.
Eesti 200 saab Tallinnas kaks abilinnapea kohta
Tallinna linna uues võimukoalitsioonis saab erakond Eesti 200 kaks abilinnapea kohta.
Tallinna linna uues võimukoalitsioonis saab erakond Eesti 200 kaks abilinnapea kohta.